PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 520--531
Tytuł artykułu

Kapitał społeczny w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami (MSP) w warunkach kryzysu

Autorzy
Warianty tytułu
Social Capital in the Management of Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) in Crisis Conditions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorczość napotyka na szereg specyficznych barier wynikających z warunków działania w okresie kryzysu ekonomicznego, który, stanowiąc zagrożenie dla MSP, stwarza jednocześnie szanse zmiany podejścia w zarządzaniu (zarządzanie antykryzysowe). Dla sektora MSP w warunkach kryzysu szansą przetrwania i rozwoju może stać się wdrażanie strategii konkurencyjnej współpracy opartej na kapitale społecznym. Formę współpracy umożliwiającą poprawę konkurencyjności podmiotów gospodarczych stanowią klastry. (abstrakt oryginalny)
EN
Entrepreneurship faces a number of specific barriers resulting from the operating conditions during the economic crisis, which is threatening the SME, but also creates opportunities to change management approaches (crisis management). For the SME sector in crisis conditions the implementation of competitive cooperation strategy based on social capital can provide a chance for survival and development. Clusters constitute the form of cooperation that improves competitiveness of business units. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
520--531
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Baraniecka, A. (2010). Znaczenie kapitału społecznego w tworzeniu sieci dostaw, http://www. wiedzainfo.pl, (04.03.2010).
  • Bławat, F. (2004). Strategia wzrostu małej firmy. W: F. Bławat (red.), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Gdańsk: Scientific Publishing Group.
  • Coleman, J. (1990). Foundation of Social Theory. Cambridge: The Belknap Press of Harvard University Press.
  • Bratnicki, M., Dyduch, W., Zbierowski, P. (2002). Kapitał społeczny i uwaga w organizacji partnerskiej. W: Z. Dworzecki (red), Przedsiębiorstwa kooperujące. Warszawa: EuroExpert Grupa Doradcza Sp. z o.o.
  • Bratnicki, M., Kordel, P. (2002). Zaufanie a dialektyka procesu tworzenia strategii w przedsiębiorstwie, Przegląd Organizacji, nr 9.
  • Cyfert, S., Krzakiewicz, K. (2009). Nauka o organizacji. Poznań: TNOiK.
  • Foresight Wielkopolska. Raport z badania Delphi (2011) Poznań-Warszawa: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. www.foresightwielkopolska.pl/-materiały-końcowe (06.11.2011), www.foresightwielkopolska.pl/konkurencyjna-wspolpraca (06.11. 2011).
  • Fukuyama, F. (1997). Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu. Warszawa-Wrocław: PWN.
  • Kołodko, G. (2011). Ekonomia kryzysu czy kryzys ekonomii? Master of Business Administration, nr 112.
  • Krzakiewicz, K. (2008). Zarządzanie antykryzysowe w organizacji. Poznań: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  • Matysiak, A., (1999). Źródła kapitału społecznego. Wrocław: Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  • Nogalski, B., Macinkiewicz, H. (2004). Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Pokonać kryzys i wygrać. Warszawa: Diffin.
  • Nowakowska, A., Przygodzki, Z. (2010). Klastry. W: K. Matusiak (red), Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2010. Warszawa: Wyd. PARP.
  • Prescott, E. (2007). Competitive Cooperation. Economist View, February 14.
  • Przybysz, J. (2013). Zarządzanie kapitałem społecznym przedsiębiorstw. Uwarunkowania i perspektywy konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Wielkopolsce, Poznań: Wyd. Politechniki Poznańskiej.
  • Przybysz, J. (2014). Kapitał społeczny w zarządzaniu wizerunkiem przedsiębiorstwa na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) w Wielkopolsce. Katowice: Zeszyty Naukowe "Studia Ekonomiczne" Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (nr 185).
  • Putnam, R. D. (1995). Demokracja w działaniu. Tradycje obywatelskie we współczesnych Włoszech. Kraków: Wyd. Znak.
  • Ratajczak, M. (2012). Finansyzacja gospodarki. Ekonomista, nr 3.
  • Roubini, N., Mihm, S. (2010). Crisis Economics. A Crash Course in the Future of Finance. New York: The Penguin Press.
  • Stiglitz, J.E. (2010). Freefall: America, Free Markets, and the Sinking of the World Economy. New York: W.W. Norton & Company.
  • Urbanowska-Sojkin E. (2011). Podstawy wyborów strategicznych w przedsiębiorstwach. Warszawa: PWE.
  • Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego (2011). Raport końcowy. Foresight Regionalny dla Wielkopolski. Poznań: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
  • Wildowicz-Giegiel, A. (2008). Rola kapitału społecznego w procesie tworzenia i transferu wiedzy. W: K. Piech, S. Pangsy-Kania (red.), Innowacyjność w Polsce w ujęciu regionalnym: nowe teorie, rola funduszy unijnych i klastrów. Warszawa: Instytut Wiedzy i Innowacji.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.