PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 4, cz. 2 Zarządzanie w regionie turystycznym | 75--86
Tytuł artykułu

Marketing Communication as a Significant Element of Management in a Tourist Region - Model Approach

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
At present, efficiently performed marketing communication proves to be a vital element to an organisation's competitiveness. The creation of an attractive product alone, should be regarded as insufficient, it should also be presented appropriately to customers, while at the same time analysing their expectations. The same situation applies to the tourism market, though the characteristics embedded in the tourism product, particularly its complexity, makes the appropriate marketing communication management in the market immensely challenging. The paper presents two theoretical models illustrating the communication mechanism from the perspective of destination management and the individual entrepreneur. The specifics underlying the process analysed were displayed, especially placing emphasis on the need for coordinated efforts in this respect and revealing potential errors, principally concerned with muddled signals sent out by various entities.(original abstract)
Twórcy
  • University of Social Sciences, Poland
Bibliografia
  • Azilah K., Ashraf A. (2014), Managing Destination Image for Potential Gulf Countries Tourists via Communication Effects Assessment: The case of Malaysia, "International Journal of Business and Society", vol. 15, No. 3, pp. 503-518
  • Dasgupta D. (2011), Tourism marketing, Dorling Kindersley, New Delhi.
  • Kizielewicz J. (2013), Kształtowanie marki i wizerunku miasta Gdynia, jako morskiej destynacji turystycznej, "Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing", vol 58, No. 9, pp. 242-254.
  • Kotler P., Keller K. (2012), Marketing, Pearson, Rebis, Poznań.
  • Liang S., Ekinci Y., Occhiocupo N., Whyatt G. (2013), Antecedents of travelers, electronic word-ofmouth communication, "Journal of Marketing Management", vol. 29, iss. 5/6, pp. 584-606.
  • Mao I., Zhang H. (2014), Structural Relationships among Destination Preference, Satisfaction and Loyalty in Chinese Tourists to Australia, "International Journal of Tourism Research, vol. 16, iss. 2, pp. 201-208.
  • McCabe S. (2009), Marketing communication in tourism & hospitality. Concepts, strategies and cases, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Misra S., Sadual S. (2008), Basics of tourism management, Excel Books, Delhi.
  • Pilarczyk B. (2004), Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, [in:] H. Mruk (ed.) Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa.
  • Reid L, Reid S. (2012), Communication Tourism Supplier Services: Building Repeat Visitor Relationships, [in:] Communication and Channel Systems in Tourism Marketing, M. Uysal, D. Fesenmaier, Routhledge, New York.
  • Seric M., Saura I. (2012), Integrated Marketing Communication in High-Quality Hotels of Central and Southern Dalmatia: a Study from the Perspective of Managers and Guests, "Market", vol. 24, iss. 1, pp. 67-83.
  • Sung K. (2013), Community Destination Management In Developing Economies, The Haworth Press, Nowy Jork.
  • Upadhyaya M. (2012), Influence of Destination Image and Destination Personality: An Empirical Analysis, "Journal of Marketing and Communication", vol. 7, No. 3, pp. 40-47.
  • Vanhove N. (2012), The economics of tourism destinations, Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Varey R. (2002), Marketing Communication. Principles and Practice, Routledge, London.
  • Wiktor J. W. (2001), Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403551

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.