PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 4, cz. 2 Zarządzanie w regionie turystycznym | 87--98
Tytuł artykułu

Word-of-mouth Marketing as a Promotional Tool of Tourist Regions

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The purpose of this scientific article is to present trends in the promotion of tourist regions in the twenty-first century. The fast-developing economy and changes in consumers' needs as well as the decreasing interest in printed advertisements force entrepreneurs to resort to other tools of promotion. Therefore, the definition of word-of-mouth marketing (WOM) and its role were presented as the basis of this problem focusing on its model with two variables: intra- and extrapersonal environment. The main objective is to define ways of implementing and stimulating WOM with the special use of the Internet. The further part of the research concentrates on the effectiveness of different promotional tools.(original abstract)
Twórcy
  • University of Social Sciences, Poland
Bibliografia
  • Altkorn, J. (1995,) Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw. Bonek T., Smaga M. (2012), Biznes w internecie, Wolters Kluwer, Poland
  • Buttle A. Francis (1998) Word of mouth: understanding and managing referral marketing, Journal of Strategic Marketing 6, Manchester, p. 241-254.
  • Dębski M. (2014), Tourism During Financial Crisis, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Vol. XV, No. 4, iss. 3, p. 23-34.
  • Govers R, Go F, Kumar K. (2007) Promoting Tourism Destination Image. Journal of Travel Research 46: 15-23.
  • Google Analytics (2014) TripAdvisor - about the service http://pl.tripadvisor.com/pages/ about_us.html, access 21.03.2015 [on-line].
  • Herr, P.M., Kardes, F.R. and Kim, J. (1991) Effects of word-of-mouth and product attribute information on persuasion: an accessibility-diagnosticity perspective. Journal of Consumer Research 17, p. 454-62.
  • Hofstede G. (2001 ), Culture's Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions, and Organizations Across Nations. Second Edition, Thousand Oaks CA: Sage Publications.
  • Inkson C., Minnaert L. (2012) Tourism Management: An Introduction, SAGE Publications Ltd, New York.
  • Lopes R., Abrantes J. L., Kastenholz E. (2012), Web 2.0 and impacts in tourism, Revista Turismo & Desenvolvimento 17/18, p. 91-93.
  • Mardsen P. (2006), Seed to spread: how seeding trials ignite epidemics of demand [w:] Kirby J., Mardsen P. (Ed.) Connected marketing: the viral, buzz and word of mouth revolution, Elsevier Ltd, Oxford.
  • Misner, Ivan R. (1999) The World's Best Known Marketing Secret: Building Your Business with Word-of-Mouth Marketing, 2d ed. Austin: Bard Press.
  • Nielsen, Global Trust in Advertising and Brand Messeges, http://www.nielsen.com/us/en/ insights/reports/2013/global-trust-in-advertising-and-brand-messages.html, access 11.02.2015 [on-line].
  • Papińska-Kacperek J. (2014), Nowe zjawiska powodujące obawy klientów e-handlu. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Vol. 71, University of Łódź, p. 151-162.
  • Preece, J. (2000), Online Communities: Designing Usability, Supporting Sociability, John Wiley & Sons, Chichester, UK.
  • Rosen E. (2003), Fama. Anatomia marketingu szeptanego, Wydawnictwo Media Rodzina.
  • Sernovitz A. (2011), Marketing szeptany, Wolters Kluwer Poland, Warsaw.
  • Siejak M. (2010), Jak za pośrednictwem amplifyingu internetowego i Online Experta promować markę, http://6ix.pl/pg/80/jak-za-posrednictwem-marketingu-szeptanego-promowac-marke, access 10.02.2015 [on-line].
  • Śniadek (2008), Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, Eugeniusz Piasecki University
  • School of Physical Education, Poznań. Touba O., Stephen A., Freud A. (2011), Viral Marketing: A Large-Scal-Field Experiment, "Economics, Management, and Financial Markets", Vol. 6 (3), p. 2-39.
  • TOP PROMOCJI polskich miast, powiatów i regionów 2013 (2013), Report of a study conducted by the Best Place Instytut - European Place Marketing Institute, January.
  • Woźnicki M. (2010) Raport marketing szeptany, interaktywnie.com/index/index/?file=raport_ marketing_szeptany.pdf, acceess 12.02.2015 [on-line].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403563

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.