PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 9 (CD) | 566--575
Tytuł artykułu

Specyfika strategii w zwinnym przedsiębiorstwie

Autorzy
Warianty tytułu
Strategy Specifics in an Agile Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zwinne przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę, że każda przewaga konkurencyjna jest tymczasowa, dlatego zdolność do szybkiej, efektywnej zmiany organizacyjnej, zwłaszcza w ramach budowania źródeł przewagi konkurencyjnej, stanowi fundament ich strategii. Analiza otoczenia i jego wymagań wpływa na redefinicję strategii, a w konsekwencji na zmianę modelu biznesowego i rekonfigurację zasobów przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest identyfikacja specyfiki strategii w zwinnym przedsiębiorstwie. Aby osiągnąć zamierzony cel podjęto próbę wyłonienia cech "dobrej strategii", a następnie, odwołując się do charakterystyki zwinnego przedsiębiorstwa, określono cechy zwinnej strategii, której podstawowym celem jest szybka adaptacja do otoczenia przy zapewnieniu najwyższej efektywności działania przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Agile companies are aware of the fact that competitive advantage is temporary, and therefore, the ability to implement effective organization change quickly - especially within the formation of competitive advantage - is the very base of their strategy. The analysis of the environment and its requirements influences the redefinition of the strategy and, what follows, also the change of a business model and reconfiguration of company's stock. The aim of the article to identify strategy's specification in an agile company. In order to achieve the goal, an attempt has been made to define the set of "good strategy" traits and then, on the basic of an agile company characteristics, the traits of an agile strategy were defined, whose basic aim is fast adaptation to the environment along with the highest effectiveness of the company. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
566--575
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Brown, S.L., Eisenhardt, K.M. (1998). Competing on the Edge. Strategy as a structural chaos. Boston: Harvard Business School Press.
  • Doz, Y., Kosonen, M. (2008). Fast Strategy, How strategic agility will help you stay ahead of the game. Great Britain: Wharton School Publishing.
  • Gunasekaran, A. (1998). Agile manufacturing: enablers and an implementation framework. International Journal of Production Research, Vol. 36, No. 5.
  • Kidd, P.T. (1994). Agile Manufacturing: Forging New Frontiers. Reading, MA: Addison-Wesley Publishing Co.
  • Meredith, S., Francis, D. (2000). Journey towards agility: the agile wheel explored. The TQM Magazine, Vol. 12, No. 2, 137-143.
  • Obłój, K. (2013). Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
  • Porter, M. (2012). 10 Idei HBR, O strategii. ICAN Institute.
  • Rudnicki, J. (2014). Przedsiębiorstwo Agile, Logistka produkcji, www.log24.pl (data dostępu 20.05.2014).
  • Rumelt, R.P. (2013). Dobra strategia zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie. Warszawa: MT Biznes.
  • Rumelt, R.P. (2008). Strategy in a structural break. The McKinsey Quarterly, No. 1, 35.
  • Sajdak, M. (2013). Innowacyjność jako niezbędna cecha zwinnego przedsiębiorstwa. Nauki o Zarządzaniu, nr 1(14)/2013, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Sajdak, M. (2014). Zwinność przedsiębiorstwa jako koncepcja zarządzania między stabilnością a chaosem. W: Granice zarządzania (red.) Maria Romanowska, Joanna Cygler, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
  • Weber, Y., Tarba, S.Y. (2014). Strategic Agility: A state of the Art, Introduction to the special section on strategic agility. California Management Review, Vol. 56, No. 3, 5-12.
  • Wells, J.R. (2014). Inteligencja strategiczna. Jak stworzyć mądrą firmę. Poznań: Rebis.
  • Worley, Ch. G., Williams, T., Lawler III, E. E. (2014). The agility factor. Building adaptable organizations for superior performance. Jossey-Bass, USA.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.