PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 79 | 261--270
Tytuł artykułu

Analiza rozwoju zakupów grupowych w Polsce

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of Group Buying in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy zmian, jakie zaszły w ciągu ostatnich kilku lat w sytuacji serwisów zakupów grupowych w Polsce. Serwisy te pojawiły się w naszym kraju w 2010 roku oferując możliwość tańszego zakupu produktów i usług w przypadku zgłoszenia się odpowiedniej liczby chętnych. Początkowo portale te rozwijały się prężnie i zyskały rzesze zwolenników, jednak stopniowo zaczęły tracić na znaczeniu. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących zarówno nastawienia kupujących, jak i usługodawców. Omówiono również kierunki działań podjętych przez serwisy, w celu utrzymania się na rynku.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this paper is to present and discuss the changes that during several last years has happened in the situation of group buying services in Poland. They appeared in 2010 offering the possibility of buying cheaper services and products provided that number of buyers will be big enough. At first the portals were thriving and gained many clients but soon after they started to lose their interest. The results of survey carried out both among the clients and the companies are presented. The activities that are taken by services in order to stay on the market are discussed.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
261--270
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • 1. Czubkowska S.: Grupowe zakupy się nam przejadły. Gruper ma problemy - nie płaci swoim partnerom. "Gazeta Prawna", nr 274, 2014.
  • 2. Czubkowska S., Otto P.: Grupowa ucieczka od zakupów grupowych. Kolejna bańka pęka. "Gazeta Prawna", nr 303, 2013.
  • 3. Frąk M.: Zakupy grupowe - oszczędności dla małych firm. "Gazeta Wyborcza", nr 231, 2013.
  • 4. Majdan K.: Zakupy grupowe już nie grupowe. Masowy spadek użytkowników. "Gazeta Wyborcza", nr 54, 2014.
  • 5. Makarenk V.: Zakupy grupowe, czyli co łączy Groupona z energetyką? "Gazeta Wyborcza", nr 248, 2012.
  • 6. Pasławski K.: Co polscy przedsiębiorcy myślą o grupowych zakupach. "CRN", nr 11, 2011.
  • 7. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Zakupy grupowe. Poradnik dla konsumentów, Warszawa, listopad 2013.
  • 8. Wrzos W.: Zakupy grupowe to już przeszłość? Citeam zamyka biznes. "Komputer Świat", nr 04, 2014.
  • 9. Zimniak M.: Analiza rynku zakupów grupowych w Polsce i identyfikacja korzyści. Praca magisterska. Politechnika Wrocławska, Wrocław 2014.
  • 10. Krela T.: Zakupy grupowe - koniec chwilowej mody? http://www.spidersweb.pl /2012/11/zakupy-grupowe-koniec-chwilowej-mody.html. 11.2012.
  • 11. Lipiec P.: Zakupy grupowe: co poszło nie tak? http://pawellipiec.natemat.pl/40337,zakupy-grupowe-co-poszlo-nie-tak. 11.2012.
  • 12. Ocetkiewicz R.: Zakupy grupowe po serii niepowodzeń zmieniają model biznesowy. http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/e-commerce/zakupy-grupowe-po-serii-niepowodzen-zmieniaja-model-biznesowy-245739?page=1. 03.2011.
  • 13. Zakupy grupowe w Polsce coraz mniej popularne. http://www.egospodarka.pl/113758, Zakupy-grupowe-w-Polsce-coraz-mniej-popularne,1,39,1.html. 08.2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171403779

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.