PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 77 | 77--88
Tytuł artykułu

Knowledge Transfer as a Method of Decreasing Information Asymmetry in It Implementation Projects

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Transfer wiedzy jako metoda zmniejszenia asymetrii informacji w informatycznych przedsięwzięciach wdrożeniowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Issues linked to the organisation of the knowledge transfer between the supplier and the client in IT implementation projects completed on the basis of outsourcing constitute an interesting research area both for the theoreticians and practitioners of business informatics. The aim of this article is to present the results of research concerning the influence of knowledge transfer on decreasing information asymmetry between the supplier and the client of services provided during the completion of ERP, CRM and DMS-class MIS implementation. An important research result is the procedure of knowledge transfer in an IT implementation project completed through outsourcing, aimed at helping to decrease information asymmetry between the supplier and the client. (original abstract)
Zagadnienia związane z organizacją transferu wiedzy między dostawcą a odbiorca w informatycznych przedsięwzięciach wdrożeniowych realizowanych w oparciu o strategię outsourcingu stanowi interesujący obszar badań podejmowanych przez teoretyków informatyki ekonomicznej jak również przez praktyków. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie rezultatów badań dotyczących wpływu transferu wiedzy na zmniejszenie asymetrii informacji pomiędzy dostawcą a odbiorcą usług realizowanych w ramach implementacji systemów informatycznych wspierających zarządzanie klasy ERP, CRM, DMS. Istotnym rezultatem badań jest procedura transferu wiedzy w informatycznym przedsięwzięciu wdrożeniowym realizowanym w oparciu o strategię outsourcingu, która ma pomóc w zmniejszeniu asymetrii informacji pomiędzy dostawcą a odbiorcą. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
77
Strony
77--88
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw University of Technology, Poland
Bibliografia
  • [1] Bostrom R., Olfman L., Sein M.K., The importance of Learning Style in End-User Training, MIS Quarterly, March, 1990.
  • [2] Davis S.A., Bostrom R.P., Training end users: an experimental investigation of the roles of the computer interface and training methods, MIS Quarterly, March, 1993.
  • [3] K.M. Eisenhardt, Building theories from case study research, Academy of Management Review 14 (4), 1989.
  • [4] Forlicz S., Jasiński M., Mikroekonomia, Wydawnictwo WSB, Poznań 2000.
  • [5] Gallivan M., Spilter V., Koufaris M., Does information technology training really matter? A social information processing analysis of coworkers influence on IT usage in the workplace, Journal of Management Information Systems, Summer, 2005.
  • [6] Haines M., Goodhue D., Implementation partner involvement and knowledge transfer in the context of ERP implementation, International Journal of Human-Computer Interaction, 16 (1), 2003.
  • [7] Karisen J., Gottschalk P., Factors affecting knowledge transfer in IT project, Engineering Management Journal, 16 (1), 2004.
  • [8] King W., Ensuring ERP implementation success, Information Systems Management, Summer, 2005.
  • [9] Kumar J.A., Ganesh L.S., Research on knowledge transfer in organizations - a morphology, Journal of Knowledge Management, 13 (4), 2009.
  • [10] Lech P., Knowledge transfer procedures from consultants to users in ERP implementation, The Electronic Journal of Knowledge Management, 9 (4), 2011.
  • [11] Maxwell J. A., Qualitative research design: An interactive approach, ed. 2, SAGE Publications, Thousand Oaks, CA 2005.
  • [12] Merriam S.B., Qualitative Research and Case Studies Applications in Education, Jossey-Bass Publications, San Francisco 1998.
  • [13] Nikodemska-Wołowik A.M., Klucz do zrozumienia nabywcy - jakościowe badania marketingowe, Verde, Warszawa 2008.
  • [14] Oleński J., Ekonomika informacji. Metody, PWE, Warszawa 2003.
  • [15] Reiner G., Demeter K., Poiger M., Jenei I., The Internationalisation Process in Companies Located at the Borders of Emerging and Developed Countries, International Journal of Operations and Production Management 28 (10), 2008.
  • [16] Wachnik B., Knowledge transfer in management support system implementation, 19th International Conference ICIST 2013, in: Skersys T., Butleris R., Butkiene R. (eds), Communication in Computer and Information Science (403), Springer, 2013.
  • [17] Yin R., Case study research, design and methods, ed.3, Sage Publications, Newbury Park 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171404129

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.