PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 16 | 161--169
Tytuł artykułu

Social Media and Tourism. the Analysis of Selected Current and Future Research Trends

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Sport through its multilateral character has become a kind of phenomenon, which co-creates the image of contemporary mass culture. Sports all the time is in the process of professionalization and commercialization, which leads to competing athletes and sports clubs in order to maximize financial returns. Sport has become an important element of the economy, strongly influencing the production area, sports facilities and sports equipment. It is subject to the universal rules of the game market, including commercialization, rationalization, professionalism, bureaucracy, entertaining etc. (Guttmann, 1995). The purpose of this article is to show sporting events in a slightly different dimension than is traditionally perceived, as a business, which can earn all stakeholders involved in the co-creation(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • The Jerzy Kukuczka Academy of Physical Education in Katowice
Bibliografia
  • Bednarczyk, M. & Marczułajtis-Walczak, J. (2013). Marka sportowa w promocji turystycznej regionów. In: Zarządzanie turystyką w kryzysie. Edukacja i marka. Warszawa: CeDeWu.
  • Berbeka, J. (2004). Marketing w sporcie. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie.
  • Bolchower, D. & Brady, C. (2007). 90-minutowy menedżer. Lekcje z pierwszej linii zarządzania. Poznań: Wydawnictwo Zysk S-ka.
  • Doktor, K. (1996). Widowisko sportowe - nowa (gorsza) jakość. Sport Wyczynowy, 11-12: 7-10.
  • Guttmann, A. (1995). The image of sport in North America. In: Images of Sport in the World. Cologne: German Sport University.
  • Internet w działaniach sponsoringowych, www.sponsoring.pl.
  • Krawczyk, Z. (2000). Sport w zmieniającym się społeczeństwie, Warszawa: Wydawnictwo AWF.
  • Lewis, G. & Appenzeller, H. (2000). Successful Sport Management, Carolina Academic Press.
  • Maráková, V. (2011). Imidž v cestovnom ruchu. In: Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica: Slovak-Swiss Tourism.
  • Maráková, V. (2010). Uplatňovanie nástrojov marketingovej komunikácie v strediskách cestovného ruchu. Habilitačná práca. Banská Bystrica.
  • Meenaghan, T. & Shipley, D. (1998). Focusing commercial sponsorship on the internal corporate audience. International Journal of Advertising, 17 (1)
  • Możdżyński, A. (2011). Rajdy sponsorów. Forbes, 8.
  • Panfil, R. (2004). Zarządzanie Produktem Klubu Sportowego. Akademia Umiejętności Management & Coaching.
  • Sponsoring - prosty sposób na popularność, www.sponsoring.pl.
  • Sznajder, A. (2012). Marketing Sportu. Warszawa: PWE.
  • Sznajder, A. (1996). Sponsoring, czyli jak promować firmę wspierając innych. Warszawa: Business Press.
  • Tręda, T. (2009). Nowoczesne zarządzanie klubem sportowym na przykładzie Manchesteru United. Poznań: Football Bizness Group.
  • Waśkowski, Z. (2004). Ocena atrakcyjności widowiska sportowego. Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
  • Waśkowski, Z. (2005). Relacyjny model rynku sportowego i jego marketingowe implikacje. Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
  • www.pentagon-research.com
  • Zdebska, H. (2008). Istota i wartości zespołowych gier sportowych. Studia i monografie AWF w Krakowie, 49.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405155

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.