PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 3, cz. 1 Studia z zarządzania międzykulturowego | 43--56
Tytuł artykułu

Huawei: chińska firma produkcyjna, która została globalnym liderem ICT

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Huawei: the Cinese Company as a Global ICT Leader
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszej pracy zaprezentowane zostały najistotniesze aspekty funkcjonowania firmy z punktu widzenia realizowanej przez nią strategii. Elementy kluczowe to wewnętrzna organizacja, w tym struktura nastawioną na współpracę i budowanie relacji z klientami oraz kultura organizacyjna. W dalszej części zaprezentowana została także struktura przychodów odzwierciedlająca rozwój w skali globalnej. Następnie omówiona została strategia rozwoju oraz związana z nią charakterystyka powiązań kooperacyjnych. (fragment tekstu)
EN
In this article a case of the Huawei Technologies has been described. This Chinese equipment manufacturer from an emerging market in just a twenty years has grown into one of the global ICT leaders. In addition to autor's research conducted in years 2009-2012, the results of other studies, as well as various source materials have been considered (reports, press releases, corporate websites), as well as data gathered from SDC Platinum database. The case of Huawei shows the development in two directions: geographical and multisectoral. In this case, cooperation strategy significantly supports the firm's evolution. Consistently with this strategy, also internal processes, structures, and organizational culture have been developed. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Contractor F.J., Lorange P. (2002), The growth of alliances in the knowledge-based economy, "International Business Review", Vol. 11.
  • Contractor F.J., Kumar V., Kundu S.K. (2007), Nature of the relationship between international expansion and performance: The case of emerging market firms, "Journal of World Business", 42.
  • Dittrich K., Duysters G. (2007), Networking as a means to strategy change: The case of open innovation in mobile telephony, "Journal of Product Innovation Management", Vol. 24(6).
  • Dong Wu, Xiao-bo Wu, Hao-jun Zhou (2012), International expansion and firm performance in emerging market: evidence from China, "Chinese Management Studies", 6.
  • Golonka M. (2012), Strategie kooperacji: Jak to robią globalni liderzy ICT? "Przegląd Organizacji", nr 10.
  • Golonka M., Rządca R. (2013), Does a connection exist among national culture, alliance strategy, and leading ICT firms' performance?,"Journal of Business Economics and Management", Vol. 14(1).
  • Johansen D.L. (2014), Strategic logic and marketing resources: A case analysis approach to emerging market success, "Journal of International Business and Cultural Studies", Vol. 9.
  • Hawes C. (2009), Corporate Culture In China. University of Technology, Sydney, prezentacja [online], www.law.uts.edu.au, dostęp: 09.12.2013.
  • Howstede G. (2005), Cultures And Organizations: Software Of The Mind. New York: McGraw-Hill.
  • Khanna T., Palepu K. (2010), Winning in Emerging Markets: A Road Map for Strategy and Execution, Harvard Business Press.
  • Larson A. (1992), Network dyads in entrepreneurial settings: A study of the governance of exchange relationships, "Administrative Science Quarterly", Vol. 37.
  • Lavie D. (2006), The competitive advantage of interconnected firms: An extension of the resource-based view, "Academy of Management Review", Vol. 31(3).
  • Lavie D. (2007), Alliance portfolios and firm performance: A study of value creation and appropriation in the U.S. software industry, "Strategic Management Journal", Vol. 28.
  • Lee C., Lee K., Pennings J.M. (2001), Internal capabilities, external networks, and performance: a study on technology-based ventures, "Strategic Management Journal", Vol. 22.
  • Low B. (2007), Huawei Technologies Corporation: From local dominance to global challenge, School of Marketing and International Business, University of Western Sydney, Penrith South, Australia.
  • Luo Y., Tung R.L. (2007), International expansion of emerging market enterprises: A springboard perspective, "Journal of International Business Studies".
  • March J.G. (1991), Exploration And Exploitation In Organizational Learning. "Organization Science", Vol. 21.
  • Stuart T.E. (2000), Inter-organizational alliances and the performance of firms: A study of growth and innovation rates in a high-technology industry, "Strategic Management Journal", Vol. 21(8).
  • TBR, 2007, 2008, 2009, Ovum, 2007, 2008, 2009 (www.ovum.com), Gartner: Global Telecommunications Market Take, 2007, Telecom Contracts&Vendors, 2007, OSS Observer - Global Telecom Software Market Analysis, 2008, Strona korporacyjna Huawei (2012).
  • Wu D., Zhao F. (2007), Entry modes for international markets: Case study of Huawei, a Chinese technology enterprise, "International Review of Business Research Papers", Vol. 3(1). Yanquing Z. (2009), Successful Strategies For Convergence.
  • Win-Win, [online] www.huawei.com/en/static/hw-079514.pdf, dostęp: 08.11.2013.
  • Zhang Y., Filippov S. (2009), Internationalization of Chinese firms in Europe. United Nations University-MERIT Working Paper 2009-041, Washington.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405193

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.