PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 15 | nr 3 | 363--372
Tytuł artykułu

Działania demarketingu w branży tytoniowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Demarketing in the Tobacco Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Branża tytoniowa w obszarze działań marketingowych przeszła w ostatnich latach długą drogę. Od pełnej swobody promowania produktów do wręcz całkowitego zakazu (w wybranych krajach) informowania o nich. Klasyczny marketing-mix wykorzystywany także w branży tytoniowej pod wpływem zmian kulturowych, popularyzacji zdrowia i zdrowego sposobu życia uległ odwróceniu. W branży tytoniowej pojawiło się pojęcie demarketingu, rozumianego jak odwrotność działań marketingowych, polegające nie na zaspokajaniu potrzeb klientów poprzez określone produkty czy usługi, ale na działaniach zniechęcających, zmierzających do zaniechania danej potrzeby (a tym samym zapotrzebowania na produkt). Celem artykułu jest wyjaśnienie pojęcia i istoty demarketingu obejmującego w chwili obecnej wszystkie elementy marketingu-mix w branży tytoniowej. Autorki opisują również historie rozwoju branży tytoniowej na tle zmian społeczno-politycznych. Artykuł wskazuje na regulacje prawne, które w konsekwencji przyczyniły się do ograniczenia lub wyeliminowania działań marketingowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The main goal of the paper it to present the tobacco business and its history. The article shows the law regulations which influence marketing activities of tobacco companies. Due to such regulations there are no marketing actions. It is demarketing in this business.(original abstract)
Rocznik
Tom
15
Numer
Strony
363--372
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aitken P. (1986), Children's awareness of cigarette brand sponsorship of sports and games in the UK, "Health Education Research. Theory and Practice", nrl.
  • Biernat J. (1999), Świat trucizn, Wrocław, Wyd. ASTRUM.
  • Billings E. R. (2008), Its History, Varieties, Culture, Manufacture and Commerce, online, www.gutenberg.org.
  • Bradley N., Blythe J. (2013) Demarketing, Routledge.
  • Dz. U. 1996, Nr 10, poz. 55 z późn. zm.; zmiany uchwalone przez Sejm w dniu 8 kwietnia 2010 r.
  • Gately I. (2012), Kulturowa historia tytoniu, Warszawa, Aletheia, 2012.
  • Goodman J. (2005), Tobacco In history and culture. An encyclopedia, Charles Scribener's Sons. Demarketing in the tobacco business
  • Kotler Ph., Levy S. (1971), Demarketing - Yes, Demarketing, Harvard Business Review. On Management, London, Heinemann.
  • Wagner L. (2012), Wybrane aspekty polskiego prawa antytytoniowego jako narzędzia ograniczającego epidemię palenia tytoniu.
  • World Bank 1999, Curbing the Epidemic. Governments and the Economics of Tobacco Control, Washington DC.
  • Raport Ernst & Young 2012, Analiza krajowej struktury opodatkowania papierosów akcyzą.
  • www.astm.org/ (16.05.2014).
  • www.archive.tobacco.org (10.04.2014).
  • www.cukrzycazzdrowie.pl (19.04.2014).
  • www.naukawpolsce.pap.pl/ (15.05.2014).
  • www.nielsen.com/pl (10.05.2014).
  • www.pmi.com (17.05.2014).
  • www.who.int/en/ (17.05.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405215

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.