PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 3, cz. 1 Studia z zarządzania międzykulturowego | 87--110
Tytuł artykułu

Media interaktywne w kreowaniu wizerunku miast

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Interactive Media in Creating Image of Cities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie możliwości wykorzystania mediów interaktywnych w kształtowaniu wizerunku marki miast i regionów. Autorka podjęła próbę określenia zakresu wykorzystania różnorodnych mediów interaktywnych w aspekcie kreowania wizerunku zróżnicowanych kulturowo i ekonomicznie jednostek osadniczych w Polsce. Podstawę prowadzonych rozważań stanowiła analiza wybranych kampanii i narzędzi wizerunkowych miast i regionów, realizowanych za pośrednictwem mediów interaktywnych. (fragment tekstu)
EN
London, Paris, Venice, Berlin, Beijing are the cities that have managed to create a strong brand over the years. While arousing certain associations they attract both tourists and business circles. Polish cities are also the ones that more and more often endeavor to create a positive image. Interactive media can prove to be a way to success here as they create specific experiences and evoke related emotions. The article attempts to determine possibilities that interactive media create in the process of developing the images of city and region branding. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Arno Ch., The World's Most Active Twitter Cities, http://www.socialmediatoday. com/content/ worlds-most-active-twitter-cities.
  • Daszkiewicz M., Waniowski P. (2011), System identyfikacji wizualnej Dolnego Śląska w opinii mieszkańców regionu [w:] Z. Waśkowski (red.), Komunikacja rynkowa - Kultura, Perswazja, Technologia, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Duczkowska-Piasecka M. (2013), Marketing terytorialny, Difin, Warszawa.
  • Hatalska N. (2014), Cząstki przyciągania, Helion, Gliwice.
  • Hereźniak M. (2011), Marka narodowa, PWE, Warszawa.
  • Jaremen D., Nawrocka E. (2012), Rola wydarzeń w kształtowaniu wizerunku miasta [w:] G. Rosa, A. Smalec, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Strategie marketingowe miast i regionów, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 703.
  • Michalski E. (2007), Marketing, PWN, Warszawa.
  • Mruk H. (red.) (2002), Strategie marketingowe, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Mruk H., Stępień B. (2013), Tworzenie wartości dla klienta z perspektywy konsumenta i przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Kall J. (2001), Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.
  • Kotowicz B. (2014), Miasta jak magnes, "Marketing w Praktyce", nr 2.
  • Pogorzelski J. (2012), Praktyczny marketing miast i regionów, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa.
  • Proszowska-Sala A., Florek M. (2010), Promocja miast. Nowa perspektywa, Wyd. Stroer Polska, Warszawa.
  • Rydel M. (red.) (2001), Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk.
  • Smalec A. (2012), Rola event marketingu w kształtowaniu marki regionu [w:] M. Gebarowski, L. Witek, B. Zatwarnicka-Madura (red.) (2012), Marketing - aktualne problemy i kierunki ewolucji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów.
  • Szromnik A. (2012), Marketing terytorialny, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa.
  • Wanagos M., Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie działań samorządowych Gdyni [w:] G. Rosa, A. Smalec, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Strategie marketingowe miast i regionów, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 703.
  • Werenowska A., Jaska E. (2013), Nowoczesne narzędzia public relations w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa [w:] K. Stasiuk-Krajewska, Z. Chmielewski, D. Tworzydło, Public relations - nie tylko Facebook, Wyd. Newsline, Rzeszów.
  • Tabiś P. (2012), E-przyszłość turystyki, "Marketing w Praktyce", nr 3.
  • https://www.facebook.com/edinspotlight (dostęp:10.11.2014).
  • https://www.facebook.com/visitscotland (dostęp:10.11.2014).
  • https://fr-fr.facebook.com/paris (dostęp:10.11.2014).
  • https://www.facebook.com/pages/Rome/27359671110 (dostęp:10.11.2014).
  • http://www.socialbakers.com/blog/647-top-10-biggest-facebook-cities (dostęp:10.11.2014).
  • http://blog.sotrender.com/pl/2013/11/miasta_w_social_media (dostęp:10.11.2014).
  • https://www.facebook.com/PomZachodnie/app_208195102528120 (dostęp:10.11.2014).
  • https://www.facebook.com/Poznan/app_211851232254436 (dostęp:10.11.2014).
  • http://issuu.com/eprzewodnik_blogerow/docs/poznanska_turystyka_2.0 (dostęp: 17.11.2014).
  • http://allegro.pl/my_page.php?uid=24084176 (dostęp:10.11.2014).
  • https://www.facebook.com/alejetusiedzieje (dostęp:17.11.2014).
  • https://www.facebook.com/wroclaw.wroclove/app_163016100500182 (dostęp:10.11.2014).
  • https://pl-pl.facebook.com/KrakowskiRynek (dostęp: 18.11.2014).
  • http://www.kopalnia.pl/blog (dostęp:18.11.2014).
  • http://blog.goldensubmarine.com/2014/01/goldensubmarine-z-nowa-aplikacjadla-kopalni-soli-wieliczka (dostęp:18.11.2014)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405259

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.