PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 3, cz. 1 Studia z zarządzania międzykulturowego | 145--155
Tytuł artykułu

Cultural aspects of marketing management in traditional and modern sectors

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the study is to identify cultural aspects of marketing management in enterprises operating in the conditions of traditional and modern sectors. In the paper, the sector is a group of companies providing products of the same nature and meeting the same needs. Traditional sectors include manufacturing companies which base their operation on manufacturing material products. Modern sectors represent companies that offer services based on innovative capital. To draw conclusions, the textile and clothing sector as a traditional and the electronic trading and services as a modern sector were used as an example. (original abstract)
Twórcy
  • Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Czekaj J. (2012), Podstawy zarządzania informacją, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Fashion: From Concept to Customer by Gini Stephens Frings (2008), Prentice Hall.
  • Flis R., Szut J., Mazurek-Kucharska B., Kuchciński J. (2009), E-usługi - definicja i przykłady, PARP Warszawa.
  • Gruchoła M. (2010), Kultura w ujęciu socjologicznym, "Roczniki Kulturoznawcze", t.1, nr 10.
  • Gupta V. (2003), Cultural Dimensions and International Marketing, "IIMB Management Review", September.
  • Jung B. (2011), Ekonomika kultury. Od teorii do praktyki, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.
  • Kochanowski J. (2003), Podstawy zarządzania marketingiem, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.
  • Korzenny F. (2008), Maulticultural Marketing and the Reasons Why, "Journal of Advertising Research", June.
  • Kotler P. (2003), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa.
  • Le Bon C., Merulka D. (2009), A New Concept to Understand and Explain Fashion Product Adoption, ANZMAC.
  • Lee T.S., Leung C.S. and Zhang Z.M. (2002), Fashion Brand Image Marketing: Brand Image and Brand Personality, "RJTA", Vol. 4, No. 2.
  • Mazur P. (2003), Tworzenie wizerunku, "Rynek Mody", nr 1.
  • Maźnica Ł., Kultura - kreatywność - innowacyjność [in:] J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla (ed.), Kultra a rozwój, NCK Warszawa.
  • Miller T., Nelson M.L., Shen S.Y., Shaw M.J. (2001), E-business Management Models: A Services Perspective and Case Studies, http://citebm.business.illinois.edu/ IT_cases/revere.pdf [access date 28.09.2014].
  • Paszkowski J., Widelska U. (2011), Kapitał ludzki a orientacja na klienta, "Handel Wewnętrzny", nr 11/12 - cz. 2.
  • Morales D.P. (2005), Ethnomarketing, the cultural dimension of marketing, "Pensamiento Y Gestion" No 18, Universidad del Norte.
  • Olcoń-Kubicka M. (2010), Kulturowe wymiary internetu [in:] K. Korab (ed.), Wirtual. Czy nowy wspaniały świat?, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
  • Precourt G (2014), What Do We Know About Multicultural Marketing?, "Journal of Advertising Research", Vol. 54, Issue 3.
  • Silk A. J. (2008), Czym jest marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Społeczeństwo informacyjne w liczbach (2012), Departament Społeczeństwa Informacyjnego, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Warszawa.
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2013 r. (2013), GUS Warszawa, http:// stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/nts_spolecz_inform_w_polsce-2013.pdf [access date 29.09.2014].
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007-2011 (2012), GUS, Warszawa 2012, www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/nts_spolecz_ inform_w_polsce_2007-2011.pdf [access date 15.10.2013].
  • Vargo S.L., Lusch R.F. (2004), Evolving to a New Dominant Logic for Marketing, "Journal of Marketing", Vol. 68, No. 1.
  • The Connected World. The Internet Economy in the G-20: The $4.2 Trillion Growth Opportunity, (2012), BCG, http://www.bcg.com/expertise_impact/ PublicationDetails.aspx?id=tcm:12-100491&mid=tcm:12-100464 [access date 28.09.2014].
  • Villarrear R. (2014), Improving multicultural marketing: Between-group and within-group segmentation approaches, "Journal of Brand Strategy" Vol.3, No 3.
  • Wąsowska-Pawlik A. (2013), Kultura jako zasób [in:] J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla (ed.), Kultura a rozwój, NCK Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.