PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 33 (3) Samorząd terytorialny w Polsce z perspektywy 25-lecia jego funkcjonowania | 267--277
Tytuł artykułu

Nie petent czy interesant lecz klient - jak zmieniło się oblicze urzędu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Client - Neither a Petitioner Nor an Applicant. How the Face of the Public Office Has Changed
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano zmiany jakie przeszły urzędy użyteczności publicznej, szczególnie w sferze postrzegania relacji urząd-klient. Przedstawiono również jak przez dziesięciolecia zmieniała się świadomość obywateli, jakie mają oni oczekiwania i wymagania Pokazano jak musiały zmienić się urzędy, by dostosować się do tych wymagań oraz wskazano kierunki dalszych zmian. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the changes that public offices have gone especially regarding the perception of the office-client relationship. Furthermore it shows how the awareness of citizens has changed over the decades; what are their current expectations and requirements. The adaptation changes of the public offices to meet these requirements are presented. Future directions have been identified. (original abstract)
Twórcy
  • Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości
Bibliografia
  • [1] Bugdol M., Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej teoria i praktyka, Diffin Warszawa 2011.
  • [2] Dolnicki B., Samorząd terytorialny, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. Warszawa 2009
  • [3] Ustawa z dnia 2 kwietnia 1997, Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Dz. U. 1997 nr 78 poz. 483.
  • [4] Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93.
  • [5] Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa, Dz. U. 1998 nr 91 poz. 576.
  • [6] Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym, Dz. U. 1990 nr 16, poz.95.
  • [7] [http://archiwum.nf.pl/13062-petent-czy-klient].
  • [8] [http://itwiz.pl/klient-urzedzie-czyli-obywatel-centrum-uwagi].
  • [9] [http://mfiles.pl/pl/index.php/Klient].
  • [10] [http://www.infor.pl/prawo/gmina/abc-gminy/252201,Zadania-samorzaduterytorialnego.html].
  • [11] [http://www.wspolnota.org.pl/aktualnosci/aktualnosc/petent-strona-amoze-klient-czyli-kto-zalatwia-sprawe-w-urzedzie].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405517

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.