PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 4, cz.2 Współczesne wyzwania zarządzania marketingowego | 65--78
Tytuł artykułu

Portale zakupów grupowych a kształtowanie doświadczeń klienta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Group-Buying Portals and Shaping Customer's Experiences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Coraz częściej mówi się o spadku popularności portali zakupów grupowych, upatrując w tym koniec ery tej formy e-handlu. Analizując jednak poszczególne portale zajmujące się tą formą sprzedaży, należy raczej oczekiwać zmian prowadzących do modyfikacji dotychczasowej ich formuły. Portale zakupów grupowych coraz większy nacisk kładą bowiem na specjalizację (np. Biznes, Podróże, Produkty), by w ten sposób ułatwić klientom wyszukanie ofert, którymi byliby zainteresowani. Wymaga to jednak wiedzy na temat profilu klientów poszczególnych portali, ich oczekiwań i preferencji. Znaczna część klientów to swoista grupa tzw. "łapaczy okazji", dla których najważniejsza jest niska cena zakupu atrakcyjnych ofert. Przedsiębiorstwa, które decydują się wykorzystać portale zakupów grupowych, chciałyby jednak, aby tak pozyskany klient pozostał z firmą dłużej, systematycznie korzystając z jej usług. Konieczne zatem staje się określenie tych czynników, które w opinii klientów w sposób istotny wpływają na ich doświadczenia i emocje. To one bowiem będą decydowały o ponownym wyborze usług danej firmy, bez kuponów rabatowych. Celem artykułu jest określenie potencjału portali zakupów grupowych i ich wpływu na proces decyzyjny klientów firm usługowych. W opracowaniu zaprezentowano wyniki badań własnych i analiz dotyczących opisywanych zagadnień.(fragment tekstu)
EN
E-commerce in Poland is still developing dynamically. But group buying not always provides an optimum level of satisfaction to both customers tempted by a low price as well as companies which have decided to use such a form of sales. Unfortunately, a lack of knowledge about a real cost of achieving a customer, mistakes in estimations of real possibilities of a given offer and a lack of adjusting all the elements of the offer can lead to a customer's dissatisfaction [Kaczorowska- Spychalska 2012, p. 204]. In the article, an attempt to determine the essence and a role of group-buying portals in the process of building a competitive advantage was made. Issues which are particularly taken into consideration are expectations and customers' opinions related to them. The deliberations are supported with the outcomes of own studies in a discussed scope.(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Anders K. (2014), Jak kupuje Igrek, "Marketing w Praktyce", nr 3.
  • IAB Polska (2013), Raportem Strategiczny - Polska, Europa, Świat 2012, Warszawa.
  • Internet Standard (2012), Raport e-Commerce 2012, Warszawa .
  • Jankowska M.(2014), Bądź Digital, klienci już są !, "Marketing w Praktyce", nr 3,
  • Jasiński J. (2013), Komunikacja z e-klientem [w:] M. Dutko (red.), Biblia e-biznesu, Helion.
  • Kaczorowska-Spychalska D. (2012), Zachowania konsumentów na rynku zakupów grupowych w świetle badań własnych, "Handel Wewnętrzny", nr maj-czerwiec.
  • Lipiec P. (2013), Serwisy zakupów grupowych [w:] M. Dutko (red.), Biblia e-biznesu, Helion.
  • Lotko A. (2013), Marketing wobec pronowoczesności, CeDeWu.pl, Warszawa.
  • Łaszkiewicz A. (2013), Klient jako współtwórca wartości w społecznościach sieciowych, [w:] W. Grzegorczyk (red.), Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź .
  • Scott D.M. (2013), Marketing i PR w czasie rzeczywistym, Oficyna Wolters Kluwer Business,Warszawa.
  • Skowronek I. (2012), Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta, do wizerunku firmy, Wyd.Poltext, Warszawa.
  • Stratten S. (2012), BezMarketing, Helion, Gliwice.
  • Szymański G., Czajkowski T. (2013), Polskie e-commerce w 2012 roku - analiza rynku e - sklepów[w:] M. Borowik (red.) Ecommerce standard o krok przed konkurencją, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405647

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.