PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 34 (4) | 121--136
Tytuł artykułu

Zaufanie i zaangażowanie społeczne mieszkańców Kalisza

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Trust and Social Engagement of Inhabitants of Kalisz
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka prezentuje wyniki przeprowadzonego badania ankietowego wśród mieszkańców miasta Kalisza. W opracowaniu zostały udzielone odpowiedzi na pytania dotyczące zaufania społecznego, zaangażowania społecznego, przywiązania do miasta i identyfikacji z miejscem zamieszkania mieszkańców Kalisza. Badania zostały przeprowadzone w październiku 2014 roku, na próbie 200 respondentów, będących mieszkańcami badanego miasta. Autorka przybliżyła również poglądy badaczy na temat kapitału społecznego i związanego z nim zaufania społecznego oraz partycypacji społecznej związanej z udziałem i zaangażowaniem mieszkańców w działania prowadzone w mieście. (abstrakt oryginalny)
EN
The author presents results of a survey conducted among inhabitants of Kalisz. In the evaluation there are answers to questions about social trust, social engagement, whether they feel attached to the city and whether the inhabitants of Kalisz identify with the place they live in. The survey was conducted in October 2014 among 200 participants who live in the city. The author presents also researchers' opinions on social capital and social trust connected with it as well as social participation and engagement of inhabitants in actions taking place in their city. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • [1] Bilicka E., Marketing terytorialny a partycypacja społeczna w zarządzaniu miastem, w: M. Kuczera (red.), Nowe trendy w naukach humanistycznych i społeczno-ekonomicznych, tom III, Creative Science - Monografia, Kraków 2012.
  • [2] Dąbczyński J., Zbińkowska D., Wprowadzenie do marketingowego zarządzania miastem, [http://www.resmanagement.pl/doc/ARTYKULY_wprow_do_market_zarzadz_miast.doc]. (15.06.2015).
  • [3] Frykowski M., Zaufanie społeczne mieszkańców Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005.
  • [4] Hausner J., (red.), Komunikacja i partycypacja społeczna. Poradnik, Kraków 1999. [http://www.msap.uek.krakow.pl/doki/publ/komunikacja.pdf], (15.06.2015).
  • [5] Harrison L.E., Huntington S.P., Kultura ma znaczenie, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2003.
  • [6] Potoczek A., Partycypacja społeczna w polityce rozwoju lokalnego i regionalnego, "Animacja życia publicznego, 2010, 3.
  • [7] Putnam R., Demokracja w działaniu. Tradycje obywatelskie we współczesnych Włoszech, Społeczny Instytut Wydawniczy ZNAK, Kraków 1995.
  • [8] Szymczak W., Partycypacja osób zaangażowanych społecznie, Wydawnictwo KUL, Lublin 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405795

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.