PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 3, cz. 3 Wyzwania psychologii biznesu w wymiarze międzykulturowym | 19--35
Tytuł artykułu

Komunikacja w biznesie. I nie tylko...

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Business Communication and Related Issues
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikacja w biznesie jest niezbędna do przeprowadzania udanych transakcji. Komunikacja wewnątrz firmy oznacza skuteczne porozumiewanie się pracowników pracujących w jednym zespole lub na różnych szczeblach oraz porozumiewanie się przełożonego z pracownikami. Jej głównym zadaniem jest organizacja sprawnego działania. Dzięki odpowiednim komunikatom można wpłynąć na jakość pracy pracownika, jego motywację i zaangażowanie. Komunikacja w biznesie obejmuje również bezpośrednie i pośrednie kontakty z klientem, badanie rynku, marketing, negocjacje, proces sprzedaży czy serwisu. Celem każdej komunikacji jest porozumienie i przekazanie informacji. Poprzez komunikację zewnętrzną nie tylko zyskuje się kontrahenta, ale również tworzy się wizerunek firmy.(fragment tekstu)
EN
Communication, as the oldest social process, is described as an exchange of facts and opinions in humans, human social groups and institutions. In business, communication is essential for the corporate functioning. In a number of communications, there are two main types: non-verbal communication and verbal communication. Non-verbal communication is a substantial form of conveying messages - words may not be uttered, yet messages are sent. Thus, the body language is perceived subconsciously. The first impression is highly important. This impression, which is being created through the first 15 seconds, is tremendously difficult to be modified later. Although verbal communication can be replaced by the body language, it usually completes the transfer of non-verbal messages. From a social view, a large group of professionals, such as teachers, physicians, shop assistants, negotiators, lawyers or politicians, uses gestures, facial expressions, touch, body posture and voice tone to build up a required atmosphere. Body language is inherited from animal ancestors. Through the process of growing up and education, body language is gradually modified due to social and cultural patterns. Proxemics is the study of spatial interrelations in people, also in people and their material environment. It divides countries due to contact cultures and distance cultures. Further, it defines personal space in privacy and in business relations like business meetings with subordinates or customers.(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Adams K., Galanes G.I. (2009), Komunikacja w grupach, PWN, Warszawa.
  • Bocheńska-Włostowska K. (2009), Akademia umiejętności interpersonalnych. 20 spotkań z komunikacją, Oficyna Wydawnicza impuls, Kraków.
  • Bralczyk J., Gruszczyński Wł., Kłosińska K. (2011), Wiem, co mówię, czyli o dobrej komunikacji, Branta, Bydgoszcz - Warszawa.
  • Bugajski M. (2007), Język w komunikowaniu, PWN, Warszawa.
  • Handke K. (2008), Socjologia języka, PWN, Warszawa.
  • Leathers D. G. (2009), Komunikacja niewerbalna, PWN, Warszawa.
  • Nagiller B. (2007), Styl i dobre maniery. Jak zachować klasę w każdej sytuacji, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Pease A. (1992), Język ciała. Jak czytać myśli ludzi z ich gestów, Geminii, Krakow.
  • Rothenbuhler E.W. (2003), Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krakow.
  • http://hamlet.edu.pl/shi/filozof/?id=platon41.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171405997

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.