PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1 | 53--68
Tytuł artykułu

Strategie konkurencyjne małych przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Otoczenie, w jakim funkcjonują małe firmy, sprawia, iż aby pokonać konkurencją, muszą one poszukiwać różnych, możliwych strategii zapewniających sukces rynkowy. Opracowanie przedstawia wybrane aspekty strategii konkurencyjnych w małych przedsiębiorstwach w świetle literatury przedmiotu oraz badań własnych. W pierwszej części przedstawiono istotę strategii konkurencyjnych oraz ich rodzaje, ze szczególnym uwzględnieniem strategii wykorzystywanych przez małe przedsiębiorstwa. Część druga natomiast zawiera wyniki badań dotyczących koncepcji działania firmy w przyszłości. Koncepcję taką najczęściej posiadają firmy, które nastawione są w przyszłości na rozwój. (abstrakt oryginalny)
EN
The environment in which small businesses operate makes them look for various possible strategies ensuring them market success and defeating their competitors. This paper presents selected aspects of competitive strategies in small businesses in the light of the literature of the subject and the author's own research. The first part describes the essence and various kinds of competitive strategies, particularly the strategies applied by small businesses. The second part contains the results of the research on the conception of company's operation in the future. Such conception is usually developed by companies which plan their development in the future. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
53--68
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu
Bibliografia
  • L. Berliński, Zarządzanie strategiczne małym przedsiębiorstwem, OPO, Bydgoszcz 2002.
  • F. Bławat, Strategia wzrostu małej firmy, [w:] F. Bławat (red.), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.
  • B. Bojewska, Przedsiębiorczość w zarządzaniu i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] M. Strużycki (red.), Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Uwarunkowania europejskie, Difin, Warszawa 2002.
  • T. Gołębiowski, Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
  • B. Gregor, Marketing, [w:] B. Piasecki (red.), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, PWN, Warszawa; Łódź 1999.
  • I. Janiuk, Strategiczne dostosowanie polskich małych i średnich przedsiębiorstw do konkurencji europejskiej, Difin, Warszawa 2004.
  • W.C. Kim, R. Mauborgne, On the Inside Track, Financial Times, 7 April 1997.
  • R. Krupski, Planowany czy nieplanowany rozwój małych firm. Co z teorią zarządzania strategicznego, "Przegląd Organizacji" 2005, nr 3.
  • K. Mazur-Łukomska, Strategie małych i średnich przedsiębiorstw, EiOP 6/2001.
  • K. Obłój, Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  • Z. Pierścionek, Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
  • M.E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
  • K. Safin, Wybory strategiczne w małych i średnich przedsiębiorstwach (MSP), [w:] M. Moszkowicz (red.), Strategie i konkurencyjność przedsiębiorstw po dziesięciu latach transformacji, cz. II, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2001.
  • K. Safin, Zarządzanie małą firmą, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  • G. Thornton, Europejski sondaż małych i średnich przedsiębiorstw, PARP, Warszawa 2002.
  • R. Tonge, PC. Larsen, M. Ito: Strategic Leadership in Super-Growth Companies - A Re-appraisal, Long Range Planning 1998, vol. 31, no. 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406057

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.