Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Selected Quantitative and Qualitative Features of Tourist Traffic in the Chalk Undergrounds of Chełm - the Labyrinth
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest analiza i ocena liczby turystów odwiedzających "Chełmskie Podziemia Kredowe - Labirynt" w różnych konfiguracjach czasowych oraz ich cech socjologicznych, co powinno stanowić punkt wyjścia do planowania strategicznego rozwoju turystyki w regionie, a w dalekiej perspektywie także w całym kraju.(fragment tekstu)
This study presents results of research in selected quantitative and qualitative features of "The Chalk Undergrounds - The Labyrinth" This work made use of already existing research results from the period of 2001-2013 and primary findings obtained through a diagnostic survey during the period of 2013-2014. The conducted analyses indicate that tourist traffic underwent systematic increase in the examined period, however not in direct proportion to its inherent potential. It is actually a local product functioning as a single local tourist attraction, whereas it should be part of a renowned domestic product with a European scale of promotion. This, however, requires an application of innovative approach and appropriate management of knowledge in the process of branding.(original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
- Altkorn J., Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
- Bański J., Obszar problemowy - koncepcje i kryteria identyfikacji, Departament Progra-mów Ponadregionalnych, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2011.
- Bernacka R.E., Funkcje turystyki kulturowej na obszarach wiejskich w kontekście psychologicznym, w: red. B. Sawicki, J. Janicka, Wielowymiarowe aspekty turystyki kulturowej. Wyd. Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Lublin 2011.
- Brdulak J.J., Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu. SGH w Warszawie, Warszawa 2005
- Domański R., Geografia Ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Gołembski G., Kompedium wiedzy o turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Holloway J.Ch., Robinson Ch., Marketing w turystyce, Polskie Wydawnictwo Ekono-miczne, Warszawa 1997.
- Jędrzejczyk I., Uwarunkowania ekonomiczne i społeczne działalności organizacji poza-rządowych na rzecz rozwoju turystyki, w: red. B. Sawicki, A. Nizioł, M. Obodyński, Rola organizacji pozarządowych w rozwoju i promocji turystyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2012.
- Kruczek Z., Atrakcje turystyczne, Proksenia, Kraków 2011.
- Malkowski A., Malkowska A., Rozwój społeczno-gospodarczy obszarów peryferyjnych na przykładzie wschodniego pogranicza Polski, Europa Regionum t. XVI, Wydaw-nictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.
- Marciszewska B., Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń, C.H. Beck, Warszawa 2010.
- Meyer B., Obsługa ruchu turystycznego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Mikuta B., Świątkowska M., Organizacja usług turystycznych i hotelarskich, SGGW 2008.
- Oesterreich M., Statystyczna analiza sezonowości ruchu turystycznego w wybranych województwach w latach 2004-2011, Europa Regionum t. XVII, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.
- Panasiuk A., Jakość obsługi ruchu turystycznego, w: red. B. Meyer, Obsługa ruchu tury-stycznego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Pender L., Sharpley R., Zarządzanie turystyką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
- Piontek B., Koncepcja rozwoju zrównoważonego i trwałego Polski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Sawicki B., Harasimiuk M., Rola obszarów chronionych w rozwoju edukacji, turystyki i gospodarki, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Lublin 2014.
- Sawicki B., Mazurek-Kusiak A.K., Agroturystyka w teorii i praktyce, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Lublin 2010.
- Weidenfeld A., Ikonicity and Flagsshipness of Tourist Attractions. Annals of Tourism Research, 2010, Vol. 37. No. 3.
- Worobjow L., Ertmańska K., Marka kraju a marka produktu - wybrane zagadnienia, Europa Regionum t. XVII, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.
- Zaremba-Warnke S., Marketing jako narzędzie realizacji ścieżek strategicznych ekono-mii zrównoważonego rozwoju, Annual Set The Environment Protection, 2013, vol. 15, 2851.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406103