PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | 23 | 67--76
Tytuł artykułu

Wybrane cechy ilościowe i jakościowe ruchu turystycznego w "Chełmskich Podziemiach Kredowych - Labirynt"

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Quantitative and Qualitative Features of Tourist Traffic in the Chalk Undergrounds of Chełm - the Labyrinth
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest analiza i ocena liczby turystów odwiedzających "Chełmskie Podziemia Kredowe - Labirynt" w różnych konfiguracjach czasowych oraz ich cech socjologicznych, co powinno stanowić punkt wyjścia do planowania strategicznego rozwoju turystyki w regionie, a w dalekiej perspektywie także w całym kraju.(fragment tekstu)
EN
This study presents results of research in selected quantitative and qualitative features of "The Chalk Undergrounds - The Labyrinth" This work made use of already existing research results from the period of 2001-2013 and primary findings obtained through a diagnostic survey during the period of 2013-2014. The conducted analyses indicate that tourist traffic underwent systematic increase in the examined period, however not in direct proportion to its inherent potential. It is actually a local product functioning as a single local tourist attraction, whereas it should be part of a renowned domestic product with a European scale of promotion. This, however, requires an application of innovative approach and appropriate management of knowledge in the process of branding.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
23
Strony
67--76
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Altkorn J., Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  • Bański J., Obszar problemowy - koncepcje i kryteria identyfikacji, Departament Progra-mów Ponadregionalnych, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2011.
  • Bernacka R.E., Funkcje turystyki kulturowej na obszarach wiejskich w kontekście psychologicznym, w: red. B. Sawicki, J. Janicka, Wielowymiarowe aspekty turystyki kulturowej. Wyd. Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Lublin 2011.
  • Brdulak J.J., Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu. SGH w Warszawie, Warszawa 2005
  • Domański R., Geografia Ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Gołembski G., Kompedium wiedzy o turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Holloway J.Ch., Robinson Ch., Marketing w turystyce, Polskie Wydawnictwo Ekono-miczne, Warszawa 1997.
  • Jędrzejczyk I., Uwarunkowania ekonomiczne i społeczne działalności organizacji poza-rządowych na rzecz rozwoju turystyki, w: red. B. Sawicki, A. Nizioł, M. Obodyński, Rola organizacji pozarządowych w rozwoju i promocji turystyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2012.
  • Kruczek Z., Atrakcje turystyczne, Proksenia, Kraków 2011.
  • Malkowski A., Malkowska A., Rozwój społeczno-gospodarczy obszarów peryferyjnych na przykładzie wschodniego pogranicza Polski, Europa Regionum t. XVI, Wydaw-nictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.
  • Marciszewska B., Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń, C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • Meyer B., Obsługa ruchu turystycznego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Mikuta B., Świątkowska M., Organizacja usług turystycznych i hotelarskich, SGGW 2008.
  • Oesterreich M., Statystyczna analiza sezonowości ruchu turystycznego w wybranych województwach w latach 2004-2011, Europa Regionum t. XVII, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.
  • Panasiuk A., Jakość obsługi ruchu turystycznego, w: red. B. Meyer, Obsługa ruchu tury-stycznego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Pender L., Sharpley R., Zarządzanie turystyką, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
  • Piontek B., Koncepcja rozwoju zrównoważonego i trwałego Polski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Sawicki B., Harasimiuk M., Rola obszarów chronionych w rozwoju edukacji, turystyki i gospodarki, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Lublin 2014.
  • Sawicki B., Mazurek-Kusiak A.K., Agroturystyka w teorii i praktyce, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Lublin 2010.
  • Weidenfeld A., Ikonicity and Flagsshipness of Tourist Attractions. Annals of Tourism Research, 2010, Vol. 37. No. 3.
  • Worobjow L., Ertmańska K., Marka kraju a marka produktu - wybrane zagadnienia, Europa Regionum t. XVII, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.
  • Zaremba-Warnke S., Marketing jako narzędzie realizacji ścieżek strategicznych ekono-mii zrównoważonego rozwoju, Annual Set The Environment Protection, 2013, vol. 15, 2851.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406103

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.