PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 4, cz.2 Współczesne wyzwania zarządzania marketingowego | 205--215
Tytuł artykułu

Wykorzystanie marketingu szeptanego w Internecie przez firmy z sektora MŚP w województwie łódzkim

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of Word of Mouth Marketing in the Internet of SME Sector Companies in Lodz Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
"W informacje znalezione w sieci wierzy niemal trzy czwarte Polaków. Jedynym europejskim narodem, który wyprzedza nas pod względem zaufania do Internetu w tegorocznym badaniu European Trusted Brands, prowadzonym przez Reader's Digest, okazali się Czesi. Z wynikiem na poziomie 72 procent osób, deklarujących zaufanie do internetowych treści, dalece przekraczamy europejską średnią. Ta wynosi "zaledwie" 49 procent. Czy to za sprawą marketingowych tricków, czy zaszłości historycznych - wyniki, jakie uzyskane zostały w badaniu European Trusted Brands nie są jednak przypadkowe. Rok wcześniej, w globalnej skali firma badawcza Nielsen przepytała przeszło 25 tysięcy osób w 50 krajach świata - w tym również w Polsce - czyim rekomendacjom wierzymy przed podjęciem decyzji o zakupach. Wynik okazał się niezwykle korzystny dla Internetu. Bardziej niż opiniom, wyrażanym przez z reguły nieznanych nam bliżej internatów, wierzymy tylko bliskim znajomym" [Raport Marketing Szeptany, www.interaktywnie.com].(fragment tekstu)
EN
Despite the fact that Poland has still relatively poorly developed Internet and consumer awareness, one can see that popularity of Word of mouth - WoMM is rapidly growing on the market. The purpose of this article is to examine how companies in the SME sector in the Lodz region use word of mouth on the Internet.(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Bailey A.A. (2004), Thiscompanysucks.com: The use of the Internet in negative consumer-to-consumer articulations, "Journal of Marketing Communications", 10(3), 169-182.
  • Balter D., Butman J. (2005), Grapevine: The new art of word-of-mouth marketing, New York: Penguin.
  • Berkley H. (2005), Marketing internetowy w małej firmie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Drucker P.F. (2005), Praktyka Zarządzania, MT Biznes, Warszawa.
  • Frąckiewicz E. (2006), Marketing internetowy, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • Kierkowska P. (2007), E-biznes Relacje z klientem, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Kotler P. (1994), Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.
  • Kotler P. (2004), Marketing od A do Z, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
  • Pilarczyk B., Mruk H. (2006), Kompendium wiedzy o marketingu, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • Pilarski A., Internetowy marketing szeptany - co to znaczy?, www.arison.pl, 06.11.2012.
  • Podlaski A. (2011), Marketing społecznościowy, Tajniki skutecznej promocji w social media, Helion, Gliwice.
  • Raport Marketing Szeptany, www.interaktywnie.com., 07.11.2012.
  • Thomas G.M. Jr. (2004), Building the buzz in the hive mind, "Journal of Consumer Behaviour", 4(1), 64-72.
  • http://www.cisco.com/web/PL/solutions/smb/webmarketing/wm_whatis.html, 05.11.2012.
  • http://www.marketingpower.com/AboutAMA/Pages/default.aspx., 07.11.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406163

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.