PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 56 Modelowanie procesów i systemów logistycznych | 307--314
Tytuł artykułu

Suchy port jako koncepcja organizacyjno-funkcjonalna węzła logistycznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
"Dry Port" as Organisational and Functional Concept of a Logistic Node
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja "suchego portu" jako miejsca będącego przedłużeniem funkcji portu morskiego w zakresie przeładunku i dystrybucji kontenerów dostarczanych na kontynent transportem morskim jest atrakcyjną propozycją dla lądowych terminali kontenerowych. Dzięki stałej współpracy z terminalami kontenerowymi w portach morskich zapewnia im regularne dostawy kontenerów transportem kolejowym i tym samym określony wolumen obrotów, a przewoźnikom kolejowym, wykonującym przewozy w ramach transportu intermodalnego, wypełnienie pociągów blokowych. Ponadto możliwość przeniesienia określonych czynności związanych z obsługą towarów w intermodalnych jednostkach transportowych do terminali lądowych (obsługa celna, czynności kontrolne dotyczące towarów itp.) rozszerza zakres funkcji pełnionych przez "suchy port", zwiększając tym samym źródła przychodów, dostępność powierzchni magazynowych wokół terminali czyni je, łącznie z pozostałą punktową infrastrukturą logistyczną, atrakcyjnymi węzłami logistycznymi. (fragment tekstu)
EN
Ever increasing stream of containers transhipped at sea ports requires increased capacity of storage yards at sea container terminals. Limited possibilities of expanding maritime terminals due to lack of suitable real estate within port limits make them seek alternative solutions allowing more frequent circulation of containers at terminal storage yards. One of such alternative solutions is using rail transport to carry containers to the terminal located outside of the port, where they would be sorted by destination and shipped via rail freight using block trains to terminals located near final destinations. Land-based container terminal working with maritime container terminal is a fully functional extension of sea terminal, which can be referred to as "dry port".(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
Bibliografia
  • Andrzejewski L., Fechner I., Dry Port Development Case Study: Dry Port Poznan, Report within TransBaltic project, Poznań 2012.
  • Foltyński M., Guszczak B., Jeleń I., Intermodalność w łańcuchach dostaw - jak przezwyciężyć bariery rynku, "Logistyka" 2011, nr 6.
  • Miklińska J., Centra logistyczne a realizacja koncepcji "port-centric logistics", "Logistyka" 2012, nr 5.
  • Hajdul M., Mindur L., Metoda kształtowania sieci intermodalnej w Polsce przy zastosowaniu systemów wieloagentowych, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomika Transportu i Logistyka" 2012, nr 42.
  • Rosco V., Dry ports an international overview, Chalmers University of Technology, Sweden Division of Logistics and Transportation, Seminarium projektu badawczego TransBaltic, Falkoping 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406203

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.