PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 4, cz.2 Współczesne wyzwania zarządzania marketingowego | 271--288
Tytuł artykułu

Wdrażanie CSR jako elementu budowania przewagi konkurencyjnej na rynku piwowarskim w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Implementing CSR as Part of The Build Advantage Competitive Beer Market in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek piwowarski jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów przemysłu spożywczego. Zachodzą na nim procesy związane z globalizacją oraz konsolidacją. Strategia marketingowa firm wprowadza działania mające na celu zastosowanie w budowaniu przewagi konkurencyjnej elementów związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR). Norma PN-ISO 26000 definiuje ją jako odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko zapewniana przez przejrzyste i etyczne postępowanie w zakresie zrównoważonego rozwoju (w tym dobrobytu i zdrowia społeczeństwa), uwzględniania oczekiwań interesariuszy, działanie zgodne z obowiązującym prawem oraz normami postępowania, we współpracy z otoczeniem społecznogospodarczym. Działania te oparte są na transparentności oraz raportowaniu danych związanych z funkcjonowaniem organizacji zgodnie z wypracowaną przez komisję europejską w procesie konsultacji komisji zatrudnienia, spraw socjalnych, przedsiębiorstw i społeczeństwa informacyjnego, handlu, ochrony środowiska wraz z przedstawicielami przedsiębiorców, związków zawodowych, NGO oraz instytucji naukowych. Co doprowadziło do zdefiniowania CSR w "Odnowionej Strategii UE na lata 20112014" [http://eurlex. europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0681:FIN:PL]. Istotnym elementem wdrożenia nowych elementów jest zidentyfikowanie podmiotów na które działalność gospodarcza ma wpływ. Do ich wskazania posłużyłem się analizą historyczną zmian zachodzących na rynku piwowarskim.(fragment tekstu)
EN
Indication of CSR in the "Renewed EU Strategy for the years 20112014", shows the importance of what has implementation of the Social Responsibility of Business in brand building modern organization. An important element of the implementation of the new elements is to identify entities which affects economic activity. For identifying them used the analysis of historical market changes brewing. Polish beer market belongs to one dynamic in the world. An important elements for the application of CSR dialogue with the environment based on external stakeholders. These include industry organization representing the companies operating in the market whose task is to build a positive image of the sector. Cooperation with economic and social environment can have a huge impact on the perception of international organizations operating on local markets.(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Analiza Rynku Piwowarskiego w Polsce, Wyd. Case doradcy, 2000.
  • http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,12136894,Lubelskie__Spolka_Pulawski_Chmiel_zap rzestala_dzialalnosci.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406493

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.