PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 4, cz.2 Współczesne wyzwania zarządzania marketingowego | 289--298
Tytuł artykułu

Orientacje marketingowe w kampaniach wyborczych jako przykład wyzwań zarządzania marketingowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Orientations in an Election Campaigns as The Example of Challenges of The Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing jako dziedzina jest obecny dziś we wszystkich aspektach funkcjonowania współczesnego świata. Swoim wpływem i oddziaływaniem obejmuje kolejny obszary życia człowieka, w tym także politykę [Obrębska 2009, s. 11]. Philip Kotler ojciec współczesnego marketingu, definiuje marketing jako proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów [Mazur 2007, s. 16-17].Takie podejście, szeroko traktuje zjawiska marketingu, jako proces społeczny, którego zadaniem jest wymiana produktów przez grupy osób, które ich pragną i potrzebują. Ujęcie marketingu jako mechanizmu, nadaje mu wymiaru społecznego, który reguluje wiele aspektów współczesnego życia. Należy jednak pamiętać, że przy adaptacji marketingu do innych dziedzin niż ekonomiczne, o jego zintegrowanej naturze, na co uwagę zwracał P. Kotler i A. Anderson [Mazur 2007, s. 17]. "Organizacja, która zaadaptuje współczesną orientację marketingową powinna:  być centralnie zorientowana na konsumenta,  polegać w znacznej mierze na badaniach,  wykazywać skłonność do segmentacji,  określać w pełni konkurencję,  mieć strategię korzystającą ze wszystkich elementów "marketingu mix", nie tylko komunikacji" [Mazur 2007, s. 17]. Bruce I. Newman, Philip Kotler i Neil Kotler(fragment tekstu)
EN
Marketing as field is current today in all aspects of functioning of contemporary world. With one's influence and the influence is embracing next areas of the life of the man, including the politics. One should however remember, that at the adaptation of marketing to other fields than economic, about his integrated nature. In contemporary literature we can find a lot of definition of the political marketing, depending on, which discipline of marketing is closer for the researcher he puts emphasis on other aspects of marketing. Analysing described election models it is possible to state that similarly to very marketing as field he is subject to a constant evolution of this way challenging will be put by the election market changes and creating of new concepts the marketing management extorted.(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Cwalina W., Falkowski A. (2006), Marketing polityczny, perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk.
  • Mazur M. (2007), Marketing polityczny, PWN, Warszawa.
  • Obrębka M. (2009), Marketing polityczny w kampanii wyborczej, Wyd. Adam Marszałek, Toruń.
  • Trzeciak S. (2014), Drzewo kampanii wyborczej czyli jak wygrać wybory, GWP, Sopot.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406529

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.