PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 2 (61) | 29--40
Tytuł artykułu

Etyka public relations - zapisy kodeksowe a praktyka działań branży PR

Warianty tytułu
Public relations ethics - code of conduct versus practical activities of the PR branch
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł podejmuje kwestię rozbieżności między zapisami kodeksów etyki zawodowej public relations (PR) i działaniami obserwowanymi na rynku. Brak możliwości skutecznej egzekucji zapisów kodeksów etycznych wynika zdaniem autorki opracowania ze słabości branży public relations w Polsce. Dlatego też dbałość o utrwalanie wartości etycznych w zakresie PR powinna być przedmiotem skutecznej strategii opracowanej i realizowanej przez same stowarzyszenia branży public relations (abstrakt oryginalny)
EN
This article aims at analyzing the subject of discrepancy between principles recorded in the ethical codes of PR branch and observed market activities. According to the author, the lack of effective execution of PR ethics legislation is a result of the weakness of the Polish PR branch. Therefore, solicitude concerning ethical values in PR fi eld should be implemented (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
29--40
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • J. Olędzki, Etyka w polskim public relations, Warszawa 2009, s. 183-184
  • M. Poręba, Dziennikarz i doradca public relations. Aspekty etyczne i prawne zawodu, Warszawa 2012, s. 151-153
  • S. Dziamski, Kultura i etyka życia społeczno-zawodowego, Poznań 2005, s. 33
  • M. Kaczmarek-Śliwińska, Przestrzeń nowych mediów a etyka komunikowania. Problemy metodologiczne w badaniach kwestii wrażliwych dotyczących zachowań online [w:] Nowe media. Wyzwania i ograniczenia, red. T. Gackowski, Warszawa 2013, s. 91-92
  • K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013, s. 112
  • F.P. Seitel, Public relations w praktyce, Warszawa 2003, s. 85
  • E. Hope, Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013, s. 130
  • M. Kaczmarek-Śliwińska, Jakość kształcenia public relations w polskich uczelniach publicznych i niepublicznych [w:] Zarządzanie i komunikacja społeczna w edukacji. Kontekst, struktura, środowisko, red. K. Czerwiński, J. Mika, R. Uździcki, Toruń 2010, s. 123-132
  • K. Fitzpatrick, C. Gauthier, Toward a professional responsibility theory of public relations ethics, "Journal of Mass Media Ethics" 2001, 16 (2&3), s. 193-212
  • K. Stasiuk-Krajewska, Etyka public relations. Konteksty. Koncepcje. Kontrowersje, Wrocław 2011, s. 84
  • M. Kaczmarek-Śliwińska, Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników, Koszalin 2013, s. 63-75
  • G. Sieczkowski, Public relations w Polsce, "Rzeczpospolita" 1996, nr 789
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406549

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.