PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 6, CD 1 | 422--425
Tytuł artykułu

Maximisation of sales volume with respect to the company's value

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article deals with the problems of the modelling approach towards the dependence of the growth of the company's market value on maximisation of its volume of sales. The company's production should be intensified under the condition that the company's profit remains at least at the minimum level. The optimisation calculations carried out with the use of complex mathematical tools lead to the creation of the model of sales maximisation. Solving this model is equivalent to defining the volume of production that enables to create the company's value as a strategic aim. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
422--425
Opis fizyczny
Twórcy
  • Lodx University of Technology
  • The Jan Kochanowski University in Kielce - Branch in Piotrków Trybunalski
Bibliografia
  • Borowiecki R.,(and others); Metody i procedury wyceny przedsiębiorstw i ich majątku (Valuation methods and procedures of the company and its assets), Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 1998.
  • Chiang A.C., Podstawy ekonomii matematycznej (Basics of mathematical economy), PWE Warszawa 1994.
  • Kisperska-Moroń D., Krzyżaniak S., (editors), Logistyka ( Logistics), Wyd. Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2009.
  • Mynarski S., Badania rynkowe w warunkach konkurencji (Market research under conditions of market competition), Oficyna Wydawnicza "Fogra", Kraków 1995.
  • Zangwill W.I., Programowanie nieliniowe (Non-linear programming), WMT, Warszawa 1974.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406587

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.