PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 6, CD 1 | 426--429
Tytuł artykułu

Planowanie zleceń transportowych w warunkach częstych zmian strategii

Warianty tytułu
Planning of Transport Orders in Condition of Quickly Changing Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa transportowe mają za zadanie nie tylko realizować zlecenia transportowe zgodnie z wymaganiami klienta, ale też dbać o swój rozwój. Potrzebują elastycznej strategii, która pozwoli na szybką identyfikację i wykorzystanie pojawiających się szans i okazji rynkowych. Muszą często dostosowywać strategię przedsiębiorstwa do zmieniających się warunków rynkowych. Spadek marż w branży transportowej spowodował, że niezbędne jest bardzo dokładne planowanie, oparte o aktualne informacje oraz skrupulatna kontrola i monitoring wykonania przyjętych planów. W artykule zaproponowano koncepcję nowej metody planowania zleceń transportowych, która uwzględnia najważniejsze aspekty strategii przedsiębiorstwa. Rozwiązanie to umożliwia szybką i efektywną realizację głównych celów strategicznych przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
EN
Transport enterprises should realize not only transport orders according to customer requirements, but also to take care of their development. They need a flexible strategy that will allow for rapid identification and use of emerging chances and market opportunities. They must often adjust the company's strategy to changing market conditions. The decrease in margins in the transport sector meant that require very careful planning, based on current information and meticulous control and monitoring of the implementation of the adopted plans. This paper proposes a concept of a new method of transport order planning, which cover the key aspects of the strategy. This solution enables fast and effective implementation of key strategic objectives of the company.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
426--429
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
  • Brzóska J., Karbownik A., Kruczek M., Szmal A., Żebracki Z., Strategiczna Karta Wyników w teorii i praktyce, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2012, s. 10.
  • Fang-Mei T., Yu-Jing C., Ja-Shen C., Measuring business performance in the high-tech manufacturing industry: A case study of Taiwan's large-sized TFT-LCD panel companies, "The International Journal of Management Science", No 37/2009, p. 686-697.
  • Grajewski P., Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007, s. 7-8.
  • Herman A., Szablewski A., Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 1999, s. 35.
  • Horvath & Partners, Controlling umsetzen - Fallstudien, Losungen und Basiswissen, Schaffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2007, s. 256.
  • Jabłoński A., Jabłoński M., Strategiczna Karta Wyników (Balanced Scorecard). Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2011.
  • Kasiewicz S., Budowanie wartości firmy w zarządzaniu operacyjnym, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2005.
  • Krupski R., Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • Leszczyński Z., Wnuk-Pel T., Controlling w praktyce, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z O.O., Gdańsk 2006.
  • Matejun M., Nowicki M., Organizacja w otoczeniu - od analizy otoczenia do dynamicznej lokalizacji, [w:] Adamik A. (red.), Nauka o organizacji. Ujęcie dynamiczne, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.
  • Prahalad C.K., Changes in the competitive battlefield, in: Financial Times, Mastering Strategy, Part 2, October 4,1999, p. 4.
  • Przybylska E., Analiza usługi transportowej w wybranym przedsiębiorstwie sektora TSL, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Nr 56, Seria Organizacja i Zarządzanie, s. 239-251.
  • Rummler G.A., Brache A.P., Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa 2000, s. 117-118.
  • Saniuk A., Kaczmarek-Jasiulewicz M., Saniuk S., Komputerowe wspomaganie controllingu procesów logistycznych, "Logistyka" Nr 4/2014, s. 4070-4075, ISSN: 1231-5478.
  • Świerk J., Mapa strategii i strategiczna karta wyników w planowaniu działań przedsiębiorstwa. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2009, S. 37.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406603

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.