PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 7, cz. 3 Firmy rodzinne - doświadczenia i perspektywy zarządzania | 309--323
Tytuł artykułu

Firma rodzinna jako ścieżka kariery zawodowej w opinii studentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Family Business as One of the Possible Career Choices - Students Opinion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych, przeprowadzonych w 2014 roku wśród studentów ostatniego roku studiów w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. Badanie objęło studentów różnych kierunków (zarządzanie, transport, inżynieria produkcji), studiujących zarówno w trybie stacjonarnym, jak i niestacjonarnym. Głównym celem badania było poznanie opinii studentów na temat prowadzenia własnej firmy, jako metody na usamodzielnienie się, alternatywnej dla zatrudnienia etatowego lub bezrobocia2. Wśród wielu skierowanych do respondentów pytań znalazły się również takie, które dotyczyły opinii na temat możliwości tworzenia własnej firmy na bazie powiązań rodzinnych i do tych zagadnień ograniczono wyniki badań zaprezentowanych w artykule. (fragment tekstu)
EN
The article discusses role of family business as one of the possible choices for graduates choosing their career path. Growing unemployment rate among graduates and lack of satisfying job offers are the main reasons why young people stay with their families even after finishing their studies Entrepreneurship and specially family business in this context, can be considered as the most appropriate solution for those who fail in search for full-time employment. The results of research aimed at acquiring students' opinion on family business as the right direction for their career (carried out among students of University of Bielsko-Biała) has shortly been presented here. (original abstract)(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
  • Drozdzowicz-Bieć M. (2014), Młodzi wykształceni, ale bezrobotni, Analiza FOR nr 09/2014 [online], C:/Users/aj/Downloads/Analiza_FOR_Mlodzi_wyksztalceni. pdf, dostęp: 15 stycznia 2015.
  • Gardawski J. (2014), Właściciele firm z sektora MSP -beneficjenci polskiej transformacji? [online], Dialog. Pismo dialogu społecznego, Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog", 2/2014 (41), http://www.wkds.lublin.uw.gov.pl/sites/default/files/Dialog_2_2014.pdf, dostęp: 17 stycznia 2015.
  • GUS (2014), Kwartalna informacja o aktywności ekonomicznej ludności [online], C:/ Users/aj/Downloads/pw_kwart_inf_aktywn_ekonom_ludnosci_ikw_2014.pdf, dostęp: 15 stycznia 2014.
  • Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A. (2004), Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa.
  • Kowalewska A., Szut J., Lewandowska B., Kwiatkowska M., Sułkowski Ł., Marjański A., Krynicki T. (2009), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce - szanse i wyzwania, PARP, Warszawa.
  • KPMG (2014), Barometr firm rodzinnych. Z optymizmem w prz yszłość [online], http://www.kpmg.com/PL/pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/2014/Barometr-firm-rodzinnych-KPMG-IFR.pdf, dostęp: 29 stycznia 2015.
  • Łysoń P. (red.) (2013), Wybory ścieżki kształcenia a sytuacja zawodowa Polaków [online], GUS, Warszawa, http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/e_wybory_sciezki_ksztalcenia.pdf, dostęp: 15 stycznia 2015.
  • Maciejewicz P. (2014), Dwudziesto- i trz ydziestoparolatki na garnuszku rodziców, 08.02.2014, http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,15420437, dostęp: 17 lutego 2014.
  • Ministerstwo Gospodarki (2014), Raport przedsiębiorczość w Polsce [online], C:/ Users/aj/Downloads/raport_przedsiebiorczosc_w_polsce_www_ost_20140925. pdf, dostęp; 16 stycznia 2015.
  • PARP (2014), GEM Polska 2013 [online], Warszawa, http://badania.parp.gov.pl/ files/74/75/76/479/21585.pdf, dostęp: 16 stycznia 2015.
  • Polacy o firmach rodzinnych (2014), Raport opinii opracowany na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne i FBN Poland [online], http://polacyofirmachrodzinnych. pl/wp-content/uploads/2014/08/Polacy-o-firmach-rodzinnych-Raport-opinii. pdf, dostęp: 13 marca 2015.
  • Popczyk W. (2014), Gen przedsiębiorczości wymaga troski i opieki [online], "Relacje. Magazyn firm rodzinnych", 6(7), http://w w w.firmyrodzinne.eu/sites/default/files/attachments/R ELACJE_7_2014.pdf, dostęp: 10 lutego 2015.
  • Safin K. (2006), Przedsiębiorstwo rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Sułkowski Ł., Marjański A. (2011), Firmy rodzinne. Jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Thornton G. (2004), Biznes rodzinny, Wydawnictwo Helion, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406647

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.