PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 7, cz. 3 Firmy rodzinne - doświadczenia i perspektywy zarządzania | 353--366
Tytuł artykułu

Doradztwo gospodarcze w mikroprzedsiębiorstwach rodzinnyc

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Economic Consulting in Family Microbusinesses
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest omówienie roli doradztwa gospodarczego w zarządzaniu mikroprzedsiębiorstwami rodzinnymi. Omówiono determinanty i znaczenie doradztwa gospodarczego, jako czynnika prorozwojowego. W drugiej części artykułu przedstawiono wyniki badań empirycznych dotyczących wpływu doradztwa gospodarczego na tworzenie wiedzy oraz formułowanie strategii rozwoju. (fragment tekstu)
EN
The presented paper is devoted to the discussion of the role of economic consulting in the management of family micro businesses. It presents the determinants and the importance of economic consulting as a factor in reducing the gap in management expertise in the enterprises. The second part of the paper presents the results of empirical studies of 118 family micro businesses using economic consulting services in the field of knowledge creation and formulation of development strategies. (original abstract)(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Antoszkiewicz J.A. (red.) (1999), Metody rozwiąz ywania problemów w warunkach małego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • Bennett R.J., Smith C. (2004), The Selection and Control of Management Consultants by Small Business Clients, "International Small Business Journal", Vol. 22, No. 5.
  • Berry A.J., Sweeting R. (2006), The effect of business advisers on the performance of SMEs, "Journal of Small Business and Enterprise Development", Vol. 13, No 1.
  • Bławat F. (red.) (2004), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Scientific Publishing Group, Gdańsk.
  • Boter H., Lundstrom A. (2005), SME perspectives on business support services The role of company size, industry and location, "Journal of Small Business and Enterprise Development", Vol. 12, No. 2, DOI 10.1108/14626000510594638.
  • Dyer L.M, Ross Ch.A. (2007), Advising the Small Business Client, "International Small Business Journal", Vol. 25, No. 2.
  • Gill A., Biger N. (2012), Barriers to small business to Canada, "Journal of Small Business and Enterprise Development", Vol. 19, No. 4.
  • Grande J., Madsen E.L., Borch O.J. (2011), The relationship between resources, entrepreneurial orientation and performance in farm-based ventures, "Entrepreneurship & Regional Development", Vol. 23, No. 3-4.
  • Kubr M. (ed) (2002), Management Consulting. A Guide to the Profession, International Labour Office, Geneva.
  • Lundström A., Almerud M., Stevenson L. (2008), Entrepreneurship and Innovation Policies. Analyses measuring in European countries, Swedish Foundation For Small Business Research, Orebro.
  • Łobacz K., Głodek P. (2012), Wpływ doradców biznesowych na decyz je w zakresie realizacji projektów innowacyjnych w MŚP - perspektywa europejska, zeszyty naukowe nr 714, "Ekonomiczne problemy usług", Nr 90, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Mole K. (2002), Business Advisers' Impact on SMEs, "International Small Business Journal", Issue 2, Vol. 20.
  • Mole, K.F., Baldock, R., North D. (2013), Who Takes Advice? Firm Size Threshold, Competence, Concerns and Informality in a Contingency Approach, "ERC Research Paper", No. 9, September.
  • Nogalski B., Falencikowski T. (2005), Zagadnienia epistemologiczne zarządzania w mikroprzedsiębiorstwach [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm, Prace naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Seria: Zarządzanie i Marketing, Wałbrzych.
  • Ramsden M., Bennett R.J. (2005), The benefits of external support to SMEs, "Journal of Small Business and Enterprise Development", Vol. 12, No. 2.
  • Robson P.J.A., Bennett R.J. (2000), The use and impact of business advice by SMEs in Britain: an empirical assessment using logit and ordered logit model, "Applied Economics", Vol. 32, No. 13.
  • Schwartz D., Bar-El R. (2004), Targeted Consultancy Services as an Instrument for the Development of Remote SMEs. A Brazilian Case, "International Small Business Journal", Vol. 22, No. 5.
  • Soriano D.R. (2003), The Impact of Consulting Service on Spanish Firms, "Journal of Small Business Management", Vol. 41, No. 4.
  • Stawasz E., Ropęga J. (2014), Barriers and Risk Factors in the Development of Micro and Small Businesses in Poland [w:] A.S. Gubik, K. Wach (eds.), International Entrepreneurship and Corporate Growth in Visegrad Countries, University of Miscolc, Miscolc.
  • Stecki L. (1997), Consulting, t. I, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń.
  • Suszyński C. (2005), Kształtowanie strategii małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań nad wykorz ystaniem zewnętrznych doradców przez krajowe MSP [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm, Prace naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Seria: Zarządzanie i Marketing, Wałbrzych.
  • Tuszyński J. (2013), Doradztwo gospodarcze dla małych i mikroprzedsiębiorstw w Polsce na prz ykładzie województwa śląskiego, maszynopis powielony, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Wach K. (2008), Otoczenie biznesu a faz y rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe, Nr 769, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406677

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.