PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 4, cz. 1 Strategia jednostki samorządu terytorialnego w świetle wyzwań XXI wieku | 345--359
Tytuł artykułu

Role interesariuszy w koncepcji społecznej odpowiedzialności w środowisku lokalnym. Koncepcja Złotego Trójkąta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Role of Stakeholders in Corporate Social Responsibility in the Local Environment. The Golden Triangle Concept
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Realizacja koncepcji społecznej odpowiedzialności wymaga zaangażowania interesariuszy. Niezbędne jest określenie ról, jakie poszczególnym interesariuszom przypadną w tym procesie. Cel artykułu stanowi wskazanie, komu przypaść powinna rola inicjowania i kreowania koncepcji społecznej odpowiedzialności w środowisku lokalnym, na przykładzie gminy. Aby zrealizować cel artykułu, autorka posłużyła się Koncepcją Złotego Trójkąta (KZT). KZT wyjaśnia mechanizmy konieczne do zaangażowania interesariuszy w realizację koncepcji społecznej odpowiedzialności. Szczególną rangę nadaje się - w myśl KZT - samorządom oraz uczelniom. To na tych organizacjach spoczywa rola zaszczepienia koncepcji społecznej odpowiedzialności wśród wszystkich interesariuszy środowiska lokalnego. W artykule przedstawiono także praktyczne zastosowanie KZT na przykładzie współpracy Akademii Morskiej w Gdyni oraz miasta i gminy Sztum. W studium przypadku opisany został proces wdrażania koncepcji społecznej odpowiedzialności. (fragment tekstu)
EN
Implementation of the concept of corporate social responsibility requires the involvement of stakeholders. It is necessary to determine the roles that the various stakeholders be available at this process. The purpose of this article is to identify who should accrue to the role of initiating and creating the concept of corporate social responsibility in the local community. To achieve the objective of the article, the author used The Golden Triangle Concept (GTC). GTC explains the mechanisms necessary to engage stakeholders in the implementation of the concept of social responsibility. Particular importance is suitable according to GTC local governments and universities. This paper presents the practical application GTC as an example of cooperation Gdynia Maritime University and the cities and municipalities Sztum. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu (2012), 10 Jubileuszowej Edycji Raportu Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki 2011, Warszawa.
  • Mietlewski Z., Spodarczyk E., Szelągowska-Rudzka K., Samorządy-Uczelnie-Interesariusze. PROBLEMY - ROZWIĄZANIA - KIERUNKI DZIAŁAŃ - WSPÓŁPRACA. Koncepcja inicjatywy, materiały niepublikowane.
  • Spodarczyk E. (2011), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wobec konsumentów. Studia przypadków, "Zarządzanie i Edukacja", nr 76/77.
  • Spodarczyk E., Zając A. (2008), Wpływ płci adresata na odbiór działań organizacji społecznie odpowiedzialnej [w:] B. Godziszewski (red.), Zarządzanie organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Kluczowe relacje w gospodarce opartej na wiedzy, TNOiK, Toruń.
  • Wprowadzenie do tematyki społecznej odpowiedzialności biznesu dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przewodnik opracowany przez Generalną dyrekcję ds. Przedsiębiorstw Komisji Europejskiej, http://www.ec.europa.eu październik 2012,
  • http://www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000, październik.2012,
  • http://www.pkn.pl/dobre-praktyki-odpowiedzialnosci-spolecznej, październik 2012.
  • CSR. Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce http://www.mg.gov.pl/ files/upload/10892/CSR_PL.pdf, październik 2012.
  • www.sztum.pl, listopad 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171406861

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.