PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 49 | nr 3 | 147--154
Tytuł artykułu

Assessing the Prospects for the E-Commerce Development in Poland on the Basis of a Behavior Analysis of Young Adults Segment

Warianty tytułu
Określenie perspektyw rozwoju handlu elektronicznego w Polsce na podstawie analizy zachowań segmentu "młodzi dorośli"
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The purpose of this article is to analyze how young customers (aged 18-29) perceive using the Internet as a means to purchase products. The nationwide research (N=770) was carried out by an innovative CAWI method at the end of 2012. The group of young adults uses the online eagerly; 98% of them do it every day. In the year 2012, as much as 86% of those surveyed, purchased goods via Internet at least once. Furthermore, a significant number of them (70%) perceive the Internet as an essential channel for communication with firms. The group of young adults constitutes the core of the internet community and therefore should be considered a target group for firms selling products and services online. It is expected that the dynamic development of the information technologies in our society will lead to an increase in the number of internet trade transactions, provided that there is further customers' approval and satisfaction in this area. (original abstract)
Celem artykułu jest dokonanie analizy postrzegania i korzystania przez młodych klientów (18-29 lat) w zakresie dystrybucji produktów przez Internet w celu oceny perspektyw rozwoju handlu internetowego. Badanie własne (metoda CAWI) zostało przeprowadzone pod koniec 2012 roku. Miało ono zasięg ogólnopolski (N=770). Młodzi dorośli to segment rynku, który chętnie korzysta z Internetu - 98% codziennie. W analizowanym roku aż 86% badanych osób z segmentu "młodzi dorośli" dokonało przynajmniej jednego zakupu w Internecie. Również znaczący odsetek badanych (70%) postrzega Internet jako ważny kanał komunikacji z firmami. Segment młodych dorosłych to podstawowa grupa tworzącą społeczność internetową. Z tego powodu jest to kluczowy segment rynku dla firm sprzedających w Internecie. Dalszy rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce będzie umożliwiał przenoszenie coraz większej liczby transakcji do Internetu pod warunkiem akceptacji przez klientów tego rodzaju rozwiązań. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
49
Numer
Strony
147--154
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szczecin University
Bibliografia
  • 1. CBOS, Komunikat z badań. Korzystanie z Internetu (oprac. M. Feliksiak), Warszawa, 2012.
  • 2. Eurostat, Youth in Europe, 2009.
  • 3. Gracz L., Ostrowska I., Młodzi nabywcy na e-zakupach, Placet, Warszawa.
  • 4. GUS (2012 a), Rocznik Demograficzny 2012, GUS, Warszawa, 2012.
  • 5. GUS (2012 b), Społeczeństwo informacyjne w Polsce, Wyniki badań statystycznych z lat 2008-2012, Warszawa.
  • 6. Jaciow M., Wolny R., Polski e-konsument. Typologia, zachowania, Helion, Gliwice, 2011.
  • 7. Piotrowski M., Do sklepu ze smart fonem. Showrooming dotarł nad Wisłę, Gazeta.pl, 2013, http://www.pieniadze.gazeta.pl/Kupujemy/2029020,124630,144479458.html [Date of access: 23.08.2013].
  • 8. Rzeczpospolita, Kupują sprytniej w sieci, "Rzeczpospolita" z dn. 29 kwietnia 2013, Dodatek: "E-biznes".
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171407121

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.