PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 6, CD 1 | 462--466
Tytuł artykułu

Powiązania z odbiorcami a kształtowanie innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce Wschodniej

Warianty tytułu
Relationship with Customers and Innovatión Activity of Industrial Enterprises in Eastern Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematyka niniejszego artykułu dotyczy roli dostawców i odbiorców w kształtowaniu działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. Celem artykułu jest zaprezentowanie podstawowych charakterystyk przedsiębiorstw przemysłowych, które prowadzą w ramach swojej działalności działalność innowacyjną, związanych z kontaktami z odbiorcami (m.in. charakter odbiorców, ich rozmieszczenie oraz charakter powiązań między nimi oraz wpływ tej współpracy na atrybuty innowacyjności. Artykuł ukazuje także fakt, iż mechanizmy są dużym stopniu związane z powiązaniami z odbiorcami w łańcuchu przemysłowym oraz kierunkiem tych powiązań. Te czynniki determinują obecny kształt systemów przemysłowych. W badaniu przeprowadzonym w latach 2011-13 wzięło udział 1067 przedsiębiorstw przemysłowych funkcjonujących w Polsce Wschodniej.(abstrakt oryginalny)
EN
This particular article concerns the role of customers in the development of innovative activity of enterprises. The basic aim is to present the basic characteristics of industrial companies that bare the expenditures on innovation activity, related to contacts with customers and the impact of this relationship to innovative activity. This included the nature of customers, their location and the nature of the contacts between them, as well as cooperation processes in terms of innovative projects. The article shows the fact that innovation mechanisms are largely related to the linkages with customers in industrial chain and the direction of this relationship. These factors determine the current shape of industrial systems. The study was conducted in the years 2011-13 among 1,067 industrial enterprises from in Eastern Poland. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
462--466
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Gajda W., The innovative activity of the Polish business entities - an attempt to assess, in: Prusak B. (red.), Enterprises in unstable economy, University of Technology, Gdansk 2015.
  • Sudolska A., Stan i potrzeba współpracy przedsiębiorstw w Polsce, w: W. Popławski, A. Sudolska, M. Zastempowski, Współpraca przedsiębiorstw w Polsce w procesie budowania ich potencjału innowacyjnego, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń 2008.
  • Górzyński M., Pander W., Kuć P., Tworzenie związków kooperacyjnych między MSP oraz MSP i instytucjami otoczenia biznesu, PARP, Warszawa 2006.
  • Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • Capello R., Spatial transfer of knowledge In high technology milieux: learning versus collective learning process, "Regional Studies" 1999, No.33.
  • Cohen W.M., Levinthal D.A., Absorptive Capacity: A New Perspective on Learning and Innovation, "Administrative Science Quarterly", 1990, Vol. 35, No. 1.
  • Lorente M., Dewhurst A.R., Dale B.G., TQM and business innovation, "European Journal of Innovation Management", 1990, Vol. 2, No. 1.
  • von Hippel E., The sources of innovation, Oxford University Press, New York 1988.
  • Cohen W.M., Nelson R.R., Walsh, J.P., Links and Impacts: The Influence of Public Research on Industrial R&D, Management Science, 2002, Vol. 48, No. 1.
  • Nonaka I., A Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation, Organization Science, 1994, Vol. 5, No. 1.
  • Füller J., Matzler M., Virtual product experience and customer participation - A chance for customer-centered, really new products, "Technovation", 2007, Vol. 27, No. 6-7.
  • Davis T., Effective supply chain management, "Sloan Management Review", 1993, Vol. 34, No 4.
  • Roy S., Sivaramakrishnan K., Wilkinson I.F., Innovation Generation in the Supply Chain Relationships: A Conceptual Model and Research Propositions, "Journal of the Academy of Marketing Science", 2004, Vol. 32, No. 1.
  • 0ECD 2005, Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. Wydanie trzecie. Paryż.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171407325

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.