PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 4 (13) | 64--79
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów z pokolenia Z i ich wpływ na strategie marketingu internetowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Generation Z Consumer Behaviour and Its Impact on Digital Marketing Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę wskazania najważniejszych cech wyróżniających młodych konsumentów należących do tzw. pokolenia Z oraz ich wpływu na strategie marketingu internetowego. Skoncentrowano się na specyfice zachowań konsumenckich tej grupy wiekowej i podkreśleniu roli nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w życiu przedstawicieli pokolenia Z. W końcowej części rozważań sformułowano wnioski i rekomendacje dla marketingowców, adresujących swoją ofertę do pokolenia Z. Specyficzne cechy psychograficzne przedstawicieli pokolenia Z wymagają zastosowania innowacyjnych strategii marketingu internetowego. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper, an attempt was made to highlight the most important distinctive traits of the teenagers representing the so-called Generation Z and to identify their impact on digital marketing strategies. The author focused on the importance of new information and communication technologies for Generation Z representatives and the specificity of consumer behaviour of this age cohort. In the final section of the paper, conclusions have been drawn accompanied by recommendations for marketers targeting Generation Z consumers. The specific psychographic traits of Generation Z call for the adoption of innovative digital marketing strategies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
64--79
Opis fizyczny
Twórcy
  • Grycan Sp. z o.o.
Bibliografia
  • Attention Span Statistics (2014), red. National Center for Biotechnology Information, The Associated Press, http://www.statisticbrain.com/attention-span-statistics/, 2014.
  • Badzińska E. (2010), Tendencje na rynku młodych konsumentów, (w:)Tendencje rozwojowe Wielkopolski w kontekście transformacji wiedzy w sieciach gospodarczych, red. M.K. Wyrwicka, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
  • Bernstein R., Move over Millenials, Here Come Gen Z, www.adage.com, http://adage.com/article/cmo-strategy/move-millennials-gen-z/296577/?utm_source= cmo_strategy&utm_medium=newsletter&utm_campaign=adage&ttl=1422467234 [dostęp: 21.01.2015].
  • Carlson C. (2013), Traditionalists, Baby Boomers, Generation X, Generation Y and Generation Z Working Together, United Nations Joint Staff Pension Fund, Boston College, https://www.bc.edu/content/dam/files/centers/cwf/research/publications/pdf/ MultiGen_EBS.pdf.
  • Chowdry A., Survey Says Teenagers Prefer Instagram Over Facebook, www.forbes.com, http://www.forbes.com/sites/amitchowdhry/2014/10/13/survey-says-teenagersprefer- instagram-over-facebook/ [dostęp: 13.10.2014].
  • Generation Fairtrade: UK teens acre about ethics, want businesses to act more responsibly, red. Fairtrade Foundation, www.globescan.com, http://www.globescan.com/99-press-releases-2014/331-generation-fairtradeuk- teens-care-about-ethics-want-businesses-to-act-more-responsibly.html [dostęp: 11.10.2014].
  • Gen Z: Digital in their DNA, red. J. Walter Thompson Intelligence, Nowy Jork, http://www.jwtintelligence.com/wpcontent/uploads/2012/04/F_INTERNAL_ Gen_Z_0418122.pdf, 2012.
  • Hashtagnation. Marketing to the Selfie Generation, red. Havas Worldwide, http://www.prosumer-report.com/blog/category/hashtag-nation/, 2014 [dostęp: 23.09.2014].
  • Jaciow M., Stolecka-Makowska A., Wolny R. (2013), E-konsument w Europie. Komparatywna analiza zachowań, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Kall J., Kłeczek R., Sagan A. (2006), Zarządzanie marką, wyd. II, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Kaplan M., Teenage Online Shopping Trends, www.practicalecommerce.com, http://www.practicalecommerce.com/articles/4073-Teenage-Online-Shopping-Trends, 2013.
  • Kusińska A. (2009), Segmentacja rynku i typologia klientów, IBRKK, Warszawa.
  • Le Claire J., Kids and Tech: How Much is Too Much? Tech News World,(w:) M. Mc Queen: Ready or Not... Here Come Gen Z, http://michaelmcqueen.net/phocadownload/parents-teachers/Ready or not, here come Gen Z.pdf [dostęp: 26.09.2006].
  • Louv R. (2005), Last Child in the Woods, Algonquin Books, North Carolina.
  • Morrison K., YouTube Stars More Popular Than Hollywood Celebrities among Teens, www.adweek.com,http://www.adweek.com/socialtimes/youtube-stars-vs-hollywoodcelebrities/ 202978 [dostęp: 14.08.2014].
  • Mróz B. (2013), Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.
  • Olejniczuk-Merta A. (2013), Innowacje społeczne, "Konsumpcja i Rozwój", nr 1, IBRKK, Warszawa, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-6cdcf083- -5049-48fd-b3f5-486d6f7516e7/c/2.Olejniczuk-Merta_Innowacje_spoleczne.pdf [dostęp: 16.06.2015].
  • Purcell K., Rainie L., Heaps A., How Teens do Research in the Digital World, Pew Research Center, http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED537513.pdf [dostęp: 01.11.2012].
  • Steensland P., Piper Jaffray Completes 25th Semi-Annual "Taking Stock with Teens" Market Research Project, Piper Jaffray Companies, www.piperjaffray.com, http://www.piperjaffray.com/2col.aspx?id=287&releaseid=1805593 [dostęp: 04.10.2013].
  • Szlendak T. (2015), Tubylcy tysięcy subświatów, "Poradnik Psychologiczny Polityki. Ja, my, oni", tom 16, Warszawa.
  • Sznajder A. (2014), Technologie mobilne w marketingu, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Szymański W. (2001), Globalizacja. Wyzwania i zagrożenia, Difin, Warszawa.
  • Tapscott D. (2009), Grown Up Digital, Mc Graw Hill, Nowy Jork.
  • Tulgan B. (2013), Meet Generation Z: The Second Generation Within the Giant "Millenial" Cohort, Rainmaker Thinking Inc, New Haven.
  • Vong K., Image is Everything: Why People are Hooked on Image-Based Social Media, www.trendsreport.com, http://www.trendreports.com/article/imagebased-socialmedia [dostęp: 13.08.2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171407717

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.