PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 6, CD 1 | 749--757
Tytuł artykułu

Obniżenie emisji pierwotnej silników o zapłonie samoczynnym

Warianty tytułu
Reducing the Primary Emission Diesel Engines
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono możliwości poprawy wskaźników pracy silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym, pracującego na biegu jałowym i nieobciążonego, wyposażonego w układ zasilania paliwem oparty na rzędowej pompie wtryskowej sterowanej z układu elektronicznego. Taka konfiguracja umożliwia wpływ na wskaźniki pracy silnika przez zmianę parametrów wtrysku paliwa do komory spalania. W ten sposób istnieje możliwość zmiany szybkości narastania ciśnienia spalania w cylindrze silnika przy jednoczesnej poprawie stopnia nierównomierności pracy i wpływie na wskaźniki emisyjne silnika. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the possibilities to improve indicators diesel engine. This engine at idling speed and was unloaded, in addition, it features a fuel supply system based on in-line injection pump driven from the electronic circuit. This configuration allows the impact indicators of engine operating parameters, by changing the fuel injection into the combustion chamber. In this way it is possible to change the rate of pressure rise in the cylinder combustion engine, while improving the degree of inequality of work and impact on emission rates of the engine. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
749--757
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Opolska
  • Politechnika Opolska
Bibliografia
  • Bocheńska A., Bocheński C.I., (2005): Badanie wpływu zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku i stopnia recyrkulacji spalin na toksyczność spalin i zużycie paliwa silnika z zapłonem samoczynnym, MOTROL - Motoryzacja i Energetyka Rolnictwa, s. 15-23
  • Chen Z., Mechefske C.K., Maschine signature identification by analysis of impulse vibration signals, Journal of Sound and Vibration, Vol. 244, No. 1, 2001, s. 155-167
  • Graba M., Lechowicz A., Mamala J., Bieniek A., Wielofazowy wtrysk paliwa dla silników z zapłonem samoczynnym wyposażonych w rzędową pompę wtryskową, Inżynieria Rolnicza Nr 5(123)/2010 Kraków. s. 29-35
  • Kowalski D., Analiza nierównomierności pracy silnika o zapłonie samoczynnym z wtryskiem wielofazowym. Praca doktorska, Politechnika Opolska, Opole 2014
  • LEJDA K., WOŚ P., Badania symulacyjno-eksperymentalne przebiegu wywiązywania się ciepła w silniku wysokoprężnym dla różnych strategii zasilania, PTNSS-2008-SS1-102, Combustion Engines, No. 1/2008 (132), s. 17-24
  • Mamala J., Emisja dwutlenku węgla a perspektywy rozwoju silników spalinowych jako źródła napędu pojazdów, rozdział w monografii Energetyka alternatywna; Jedna doktryna i różnorodność rozwiązań, Wydawnictwo Dolnośląskiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Techniki w Polkowicach, Polkowice 2014, str. 59-68
  • Materiały firmowe: Motorpal: Katalog części Motorpal, [dostęp 01-06-2010]: http://ww.motorpal.cz
  • Merkisz J., Pielecha I., Radzimirski S., Emisja zanieczyszczeń motoryzacyjnych, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 2012
  • Worldwide Emissions Standards. Passenger Cars and Light Duty Vehicles, Delphi 2014-2015
  • Wierzbicki S., Smieja M., Visualization of the Parameters and Changes of Signals Controlling the Operation of Common Rail Injectors, MECHATRONIC SYSTEMS, MECHANICS AND MATERIALS II, Book Series: Solid State Phenomena, Volume: 210 Pages: 136-141, Published: 2014
  • Steuerung und Regelung von Dieselmotoren Grundlagen der Dieseleinspritzung, wyd. Konrad Reif, seria Bosch Fachinformation Automobil, s.48
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171407973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.