PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 234 | 43--53
Tytuł artykułu

Rewarding Strategies and the Value of Incentives in Paid to Complete Online Surveys

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategie i zakres nagradzania w internetowych systemach Paid to Complete Surveys
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper analyses one of the Internet-specific income-earning methods - Paid To Complete Survey sites (panels) offering rewards for the participation in marketing research through filling online survey questionnaires. PTCS sites are analysed in the context of electronic labour markets and crowdsourcing. Strategies used to reward the "cloud" of respondents are systematised. Potential and real rewarding options are evaluated. Further on, the following aspects are presented: the purpose of the sites referred to in the paper title, the rules of their operation, what motivates the participants. Moreover, attributes of the analysed market segment are highlighted, a system of the respondent rewarding strategies classification is proposed and findings regarding the actual value of incentives are reported(original abstract)
W artykule rozpatrywany jest jeden ze specyficznych typów internetowych systemów zarobkowania - panele Paid To Complete Surveys, które umożliwiają pozyskiwanie nagród z realizacji badań marketingowych poprzez zdalne wypełnianie ankiet elektronicznych. Panele PTCS analizowane są w kategoriach elektronicznych rynków pracy i crowdsourcingu. Dokonano systematyzacji strategii nagradzania "chmury" respondentów. Oceniane są potencjalne i realne możliwości wynagradzania. W kolejnych wątkach zaprezentowano: istotę tytułowych paneli, zasady funkcjonowania, implikacje rynkowe, motywacje uczestników; uwypuklono atrybuty analizowanego segmentu rynkowego; sformułowano systematykę strategii nagradzania panelistów; wskazano na wyniki badań realnego zakresu nagradzania.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
43--53
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Dziuba D.T. (2014), Panele badawcze online w warunkach globalizacji: rynki - strategie nagradzania, WNE Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Dziuba D.T. (2012), Crowdsourcing w kształtowaniu elektronicznych rynków pracy, Nowy Dziennik, Warszawa.
  • GreyMatter (2012), More Dirty Little Secrets of Online Panel Research, Grey Matter Research & Consulting, Phoenix, Arizona, www.greymatterresearch.com (accessed: 10.05.2015).
  • Hobbes N. (2012), How Internet Technology Has Aided Paid Surveys, Techsling.com, 6 January, http://www.techsling.com/ (accessed: 15.11.2014).
  • Kleemann F., Voss G.G. (2008), Un(der)paid Innovators: The Commercial Utilization of Consumer Work through Crowdsourcing, "Science, Technology & Innovation Studies", Vol. 4 (1).
  • Netquest (2013), 13th (In)-formative Capsule - Research on Research Online. Rewards in online surveys. R2Online, http://r2online.org/capsulas/capsule13.php (accessed: 10.02.2015).
  • QUIRK`S (2014), 2014 Research Panels Directory, "QUIRK`S Marketing Research", November 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171408885

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.