PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 10 | 21--28
Tytuł artykułu

Zrównoważona karta wyników jako narzędzie pomiaru i oceny efektów zarządzania relacjami z dostawcami

Warianty tytułu
Balanced Scorecard as An Instrument to Measure and Evaluate Effects of Supplier Relationship Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne łańcuchy dostaw tworzą sieci różnorodnych relacji między ich uczestnikami, którzy współtworzą i dostarczają wartość dla interesariuszy. Zarządzanie relacjami z dostawcami zyskuje coraz większą istotność jako źródło wartości w łańcuchach dostaw. Aktualne i ważne pytanie brzmi, jak mierzyć efektywność zarządzania tym procesem biznesowym? Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania zrównoważonej karty wyników jako narzędzia pomiaru i oceny efektów zarządzania relacjami z dostawcami. Analiza wykorzystania wspomnianego narzędzia wymaga dopasowania do perspektyw zarządzania łańcuchem dostaw. Stwarza ono szansę wielowymiarowej ewaluacji efektów w przekroju procesów i funkcji biznesowych w odniesieniu do strategii łańcuchów dostaw. (abstrakt oryginalny)
EN
Today's supply chains build networks of various relations between their members, which create and deliver value for stakeholders. Supplier relationship management has gained rising significance as source of value in supply chains. Currently important question is, how to measure the effectiveness of this business process management? The aim of this paper is to present possibilities to use Balanced Scorecard as a method of measurement and evaluation of effects of supplier relationship management. The analysis of just mentioned method requires its adaptation to perspectives of supply chain management. It creates chance for multidimensional evaluation of effects cross business processes and functions with regards to supply chain strategies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--28
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Blaskovich, J., Ferrer, A. i Easton, S. (2014). Procurement-Power Business Performance. Assessment of Excellence in Procurement Study. A.T. Kearney, 7.
  • Brewer, P. i Speh, T. (2000). Using the Balanced Scorecard to measure Supply Chain Performance. Journal of Business Logistics, (1), 75-93.
  • CAPS Research (2014). Cross-Industry Report of Standard Benchmarks.
  • Carter, C.R., Rogers, D.S. (2008). A framework of sustainable supply chain management: moving toward new theory. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, (38), 365.
  • Christopher, M., Ryals, L. (1999). Supply chain strategy: it's impact on shareholder value. International Journal of Logistics Management, (10), 1-10.
  • Emmett, S., Crocker, B. (2009). Excellence in Supplier Management. How to better manage contracts with suppliers and add value (77-109). Cambridge: Cambridge Academic.
  • Ghalayini, A.M., Noble, J.S. (1996). The changing basis of performance measurement. International Journal of Operations & Production Management, (160), 63-80.
  • Hales, M., Goffre, J., Piatek, J., Thill, T. (2015). Supplier Power: The New Competitive Differentiator. Supply Chain Management Review, (3-4).
  • Kaplan, R.S., Norton, D.P. (1992). The Balanced Scorecard: Measures That Drive Performance. Harvard Business Review, (1-2), 172-180.
  • Kaplan,.R.S., Norton, D.P. (2007). Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kramer, R.M., Porter, M.E. (2006). Strategy & society. The link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, (12), 78-92.
  • Lambert, D.M. (2001). The Supply Chain Management and Logistics Controversy. W: A.M. Brewer, K.J. Button, D.A. Hensher (ed.), Handbook of Logistics and Supply Chain Management. Oxford: Elsevier Science.
  • Monczka, R.M., Handfield, R.B., Giunipero, L.C., Patterson, J.L., Waters, D. (2009). Purchasing & Supply Chain Management. Andover: South-Western Cengage Learning.
  • Pawłowska, B., Witkowska, J., Nieżurawski, L. (2010). Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Poirer, Ch.C. (2012). Supplier Relationships Management (SRM): Virtual Networks. W: J.B. Ayers (ed.), Encyclopedia of supply chain management. Boca Raton: CRC Press Taylor & Francis Group.
  • Porter, M.E. (1985). Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance. New York: The Free Press.
  • PWC (2013). Supplier Relationship Management. How key supplier drive your company's competitive advantage, 16.
  • Rutkowski, K. (2013). Zakupy w biznesie - potrzeba strategicznej reorientacji. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, (4).
  • Sandor, J. (2014). Can You Measure Your Supply Management Goals? Supply Chain Management Review, (11), 22-24.
  • Śliwczyński, B. (2005). Zarządzanie procesami biznesowymi w łancuchu dostaw wspomagane narzędziami elektronicznej gospodarki. LogForum, (1), 1-14.
  • Tarasewicz, R. (2014). Jak mierzyć efektywność łancuchów dostaw? (96-101). Warszawa: OW SGH, 43.
  • Van Weele, A. (2014). Purchasing and Supply Chain Management. Analysis, Strategy, Planning and Practice. Andover: Cengage Learning.
  • Warowny, P. (2010). Balanced scorecard. W: G.K. Świderska (red.), Controlling kosztów i rachunkowśćc zarządcza. Warszawa: Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171410477

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.