PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 7 (Nie)stereotypowy obraz świata | 60--68
Tytuł artykułu

Stereotypes in Cross-Cultural Business Communication

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Stereotypy w międzykulturowej komunikacji biznesowej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Efektywna komunikacja w znacznym stopniu warunkuje osiągniecie sukcesu w działalności biznesowej. Ponieważ współczesny biznes jest w coraz większym zakresie przedsięwzięciem globalnym, pojawia się konieczność komunikacji z partnerami reprezentującymi inne niż nasz kręgi kulturowe, co z reguły utrudnia porozumienie. Posługiwanie się stereotypami uważane jest za jeden z czynników wpływających na jakość wymiany informacji. W poniższym artykule przedstawione są argumenty na rzecz tezy, iż świadome posługiwanie się stereotypem może ułatwić nawiązanie komunikacji w kontekście międzykulturowym(abstrakt oryginalny)
EN
All business activities involve exchanging information and ideas. In a global market, where major part of business communication is cross-cultural, effective communication encounters many barriers. One of such barriers is said to be stereotyping. In the following article I would like to argue that stereotypes and stereotyping may not necessarily be considered obstacles to successful cross-cultural communication but, like other forms of categories, can be helpful depending on how we use them(original abstract)
Rocznik
Strony
60--68
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Śląski
Bibliografia
  • 1. Adler, N.J.: International Dimensions of Organizational Behavior. Boston 1991.
  • 2. Aronson, E.: The Social Animal. New York 1999.
  • 3. Berting, J., Villain-Gandossi, Ch.: The role and significance of national stereotypes in international relations: an interdisciplinary approach. In: Walas, T., (ed.) Stereotypes and Nations. Kraków 1995.
  • 4. Bovee, C.L., Thill, J.V.: Business communication today. Prentice Hall 2003.
  • 5. Cruse, D.A.: Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. New York 2000.
  • 6. Guirgham, M.: Communicating across Cultures at Work. New York 2005.
  • 7. Hall, E.T.: Silent Language. New York 1969.
  • 8. Hartley, P., Bruckmann, C.G.: Business Communication. London 2002.
  • 9. Lewis, R.D.: When Cultures Collide. Leading across Cultures. (3rd ed.). Boston-London 2006.
  • 10. Lipmann, A.: Public Opinion. New Brunswick 1998.
  • 11. Trompenaars, F., Hampden-Turner, Ch.: Riding the Waves of Culture. London 1997.
  • 12. Walas, T. (ed.): Stereotypes and Nations. Kraków 1995.
  • 13. Wood, J.T.: Communication in Our Lives. Boston 2009.
  • 14. http://dictionary.reference.com/browse/stereotype?s=t [accessed 16.07.2015]
  • 15. http://geert-hofstede.com/countries.html [accessed 16.07.2015]
  • 16. http://geert-hofstede.com/national-culture.html [accessed 16.07.2015]
  • 17. http://www2.pacific.edu/sis/culture/pub/Context_Cultures_High_and_Lo.htm [accessed 16.07.2015]
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171410653

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.