PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 14 | z. 3 Przedsiębiorczy menedżer przedsiębiorczej organizacji. Nowoczesne tendencje w nauce oraz w praktyce organizacji i zarządzania | 121--130
Tytuł artykułu

Kompetencyjne wyzwania menedżera

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Competence Manager Challenges
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Biznes rodzinny jest dość specyficzną formą organizacji, w której egzystuje obok siebie wieloletnie doświadczenie z nowatorstwem. W każdej dynamicznej, innowacyjnej i dobrze zarządzanej firmie drzemie potencjał rozwoju. Stawiając pytanie, co powoduje, że firma funkcjonuje długo i efektywnie na rynku, można udzielić jednej odpowiedzi - człowiek. Człowiek, którego kompetencje pozwalają sprawnie i skutecznie działać na rzecz firmy. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, jakie dylematy i wyzwania stoją przed zarządcami firm rodzinnych. (fragment tekstu)
EN
Contemporary economic reality forces the companies continued to work on building a competitive advantage. A recent study showed how family companies play a big impact in the economy. Multigenerational Polish companies in a free market economy have a strong base to strengthen its position in the market. Strong family ties are the foundation of the company, determined to succeed, the source of development, the building blocks of proper image in the eyes of customers. The purpose of this study is to identify problems shifting face of family business owners, as well as the challenges facing them. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
Bibliografia
  • Ashley-Cotleur K. (1999), Family Business and Relationship Marketing: The Impact of Relationship Marketing In Second Generation Family Business, Frostburg State University.
  • Donnelley R.G. (2004), The Family Business, w. Family Business Sourcebook.
  • Firshkoff P.A. (1995), Understanding Family Business, Austin Family Business Program.
  • Fukuyama F (1997)., Zaufanie, Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa, Wrocław.
  • Kowalewska A. (red.) (2009), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce - szanse i wyzwania, Warszawa.
  • Strąkowski C. (2010), Firmy rodzinne, Kronika miasta Łodzi Nr 1, Łódź.
  • Żeńcuch B. (1998), Proces umiędzynarodowienia małych i średnich firm w świetle wspierania ich działalności, Materiały z V Międzynarodowej Konferencji Naukowej: Zarządzanie organizacjami gospodarczymi, Łódź.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171412711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.