PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 5 (CD) | 393--402
Tytuł artykułu

Koncepcja efektywnej obsługi klienta (ECR)

Warianty tytułu
The Concept of Efficient Consumer Response (ECR)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja efektywnej obsługi klienta - efficient consumer response - ECR - powstała na początku lat 90. w Stanach Zjednoczonych. Koncepcja ta polega na wspólnym opracowaniu strategii i programów działania wszystkich uczestników łańcucha dostaw w celu ograniczenia zapasów i kosztów, a szczególnie na reagowaniu na popyt klientów. Jest jedną z postaci logistyki, odnoszoną do łańcucha dostaw i najczęściej kojarzoną z przepływem dóbr konsumpcyjnych. Jej istocie, cechom charakterystycznym, elementom składowym i zasadom działania poświęcono niniejszy artykuł.
EN
The concept of Efficient Consumer Response - ECR - was developed in the beginning of the 90s in the United States. The concept consists in elaborating strategies and programmes of all supply chain members functioning in order to reduce stocks and costs, and in particular in reacting to customer demand. It is one of the logistics form referring to a supply chain and the most often associated with the consumer goods flow. This article has been devoted to its core, characteristics, components and the rules of how they work. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
393--402
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Baraniecka, A. (2004). ECR, łańcuch dostaw zorientowany na klienta. Poznań: Biblioteka Logistyka.
  • 2. Beier, J. Rutkowski, K. (2004). Logistyka. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
  • 3. Bujak, A. Szot, W. (2009). Logistyczna obsługa klienta we współczesnej gospodarce. W: J. Jaworski, A. Mytlewski (red.), Funkcjonowanie systemów logistycznych (tom 2, 84-85). Gdańsk: Wyższa Szkoła Bankowa.
  • 4. Ciesielski, M. (red.). (2006). Instrumenty zarządzania logistycznego. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • 5. Ciesielski, M. (red.). (2009). Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • 6. Kempny, D. (2000). Logistyczna obsługa klienta. Katowice: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • 7. Matwiejczuk, R. (2006). Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność. Warszawa: C.H. Beck.
  • 8. Rutkowski, K. (2002). Logistyka dystrybucji. Warszawa: Difin.
  • 9. Sadowski, J. (2013). Obsługa klienta od podstaw. Marketer+, numer 2 (9) maj-sierpień, 16-18.
  • 10. http://www.ksa.com (12.03.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171413493

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.