PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 4 | 181--190
Tytuł artykułu

Zewnętrzny employer branding i rekrutacja relacyjna jako przykłady wykorzystania marketingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
External employer branding and relational recruitment as the examples of using marketing concepts in human resource management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niedobór talentów na rynku pracy sprawia, że pracodawcy mający kłopoty z zatrudnianiem sięgają po nietradycyjne sposoby nawiązywania i utrzymywania kontaktów z potencjalnymi kandydatami. W praktyce oznacza to między innymi wykorzystywanie instrumentarium zewnętrznego employer branding oraz rekrutacji relacyjnej, które to metody są związane z zarządzaniem marketingowym. Celem niniejszego opracowania, poprzez odwołanie się do dorobku marketingu, jest próba wyjaśnienia istoty współczesnej rekrutacji. Wynikiem przeprowadzonej analizy jest systematyzacja wiedzy na temat na zewnętrznego employer branding i rekrutacji relacyjnej. Artykuł ma charakter teoretyczny. Powstał w oparciu o studia literaturowe, którymi objęto głównie opracowania poświęcone ewolucji marketingu oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi. (abstrakt oryginalny)
EN
Talent shortage in the labor market leads to troubles with recruiting employees. That is why employers reach for new, non-traditional methods to establish and maintain contacts with potential candidates. Therefore, the human resource management specialists tend to use external employer branding and relational recruitment - methods related to marketing management. The purpose of this paper, by referring to the theory of marketing, is to clarify the nature of contemporary recruitment. The result of the investigation is the systematization of knowledge about external employer branding and relational recruitment. The article is theoretical. It is based on literature studies on the marketing evolution and human resource management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
181--190
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • [1] Bajdak A., Internet w marketingu, PWE, Warszawa 2003.
  • [2] Barrow S., Mosley R., The Employer Brand. Bringing the Best of Brand Management to People at Work, John Wiley & Sons, Chichester 2008.
  • [3] Bondarouk T. V., Ruël H. J. M., Looise J. C. (eds.), Electronic HRM in Theory and Practice, Emerald Group Publishing, Bingley 2011.
  • [4] Davenport J., Barrow S., Employee Communication During Mergers and Acquisitions, Gower Publishing Limited, Farnham 2009.
  • [5] Girard A., Falley B., e-Recruitment. From Transaction-Based Practices to Relationship- -Based Approaches, [in:] Bondarouk T. V., Ruël H. J. M., Looise J. C. (eds.), Electronic HRM in Theory and Practice, Emerald Group Publishing Limited, Bingley 2011.
  • [6] Jeden z trzech pracodawców nie może znaleźć pracowników o odpowiednich kompetencjach, ManpowerGroup 2014, http://www.manpowergroup.pl/repository/Info_prasowe/Niedobor/ PL/2014_Niedobor_talentow_informacja_prasowa.pdf, [07.04.2015].
  • [7] Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
  • [8] Leary-Joyce J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2007.
  • [9] Mayo A., The Human Value of Enterprise: Monitoring, Measuring, Managing, Nicolas Brealey Publishing, London and Boston 2001.
  • [10] Minchington B., Employer Branding Global Implications for Leaders in South Africa, www. expocapital.humano.net/wp-content/ponencias/brett_minchington.pdf, [23.01.2012].
  • [11] Minchington B., Employer Branding Without Borders. A Pathway to Corporate Success, "Journal of Corporate Recruiting Leadership" 2011, September.
  • [12] Parry E., Solidoro A., Social Media as a Mechanism for Engaging?, [in:] Bondarouk T. V., Olivas-Luján M. R. (eds.), Social Media in Human Resources Management, Emerald Group Publishing Limited, Binkley 2013.
  • [13] Peppers D., Rogers M., Enterprise One-to-One: Tools for Building Unbreakable Customer Relationships in the Interactive Age, Piatkus, London 1997, [za:] Sagan A., Marketing relacyjny, StatSoft Polska 2003, http://www.statsoft.pl/Portals/0/Downloads/relacyjny. pdf, [04.03.2015].
  • [14] Raport rekrutacja. Employer branding 2014, HRstandard.pl, 2014, [08.03.2015].
  • [15] Ries A., Ries L., Wojna marketingu z zarządzaniem, PWE, Warszawa 2010.
  • [16] Sartain L., Schumann M., Brand From the Inside, John Wiley & Sons, San Francisco 2006.
  • [17] Tench R., Yeomans L., Exploring Public Relations, Pearson Education, Edinburgh 2006.
  • [18] Torres-Coronas T., Arias-Oliva M., Encyclopedia of Human Resources Information Systems: Challenges in e-HRM, IGI Global, Hershey and New York 2008.
  • [19] Welsing C., HR Marketing. Nowe spojrzenie na rolę HR-u w firmie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
  • [20] Wilkie W. L., Consumer Behavior, John Wiley & Sons, Chichester 1994.
  • [21] Witczak O., Inbound marketing a koncepcja marketingu relacji, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne" 2014, nr 182.
  • [22] Wojtaszczyk K., Employer branding - przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 1.
  • [23] Wojtaszczyk K., Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.
  • [24] Wojtaszczyk K., Wymóg lojalności czy propozycja wartości dla pracownika? Co stanowi podstawę trwałego związku zatrudnionego z organizacją?, "Humanizacja Pracy" 2010, nr 4-5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171414689

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.