PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 13 | 105--115
Tytuł artykułu

Podstawy teoretyczne pomiaru efektywności działalności promocyjnej

Autorzy
Warianty tytułu
Theoretical Foundations of Evaluating the Efficiency of Promotional Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono rozważania dotyczące pomiaru efektywności działalności promocyjnej w ujęciu systemowym. Wyznaczono podstawowe źródła przychodów uzyskiwanych w wyniku procesów promocji. Zdefiniowano koszty, które wymagają ujęcia w określone układy ewidencyjne. Zaprezentowano mierniki efektywności działalności promocyjnej w zależności od wymiaru efektywności. Zaproponowano wskaźnik, na który składa się: liczba klientów, wartość klientów (efekty promocji), koszty promocji.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper discusses the issue of evaluating the efficiency of promotional activities from a systemic perspective. The author has determined basic sources of revenues generated as a result of promotional activities and has defined costs that require formulating in a specific record system. Moreover, the paper presents measuring instruments for the efficiency of promotional activities with regard to the efficiency type. The author has also proposed an indicator that is composed of such factors as the number of customers, customer value (effects of promotion), and costs of promotion.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--115
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Czarny E., Nojszewska E., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 1997.
  • Don E. Schultz, Being an expense can sometimes be good, "Marketing News", 2002.
  • Kaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników - jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Marketing i Rynek" 2007, nr 2.
  • Zadora H. (red.), Marketing w ekonomii i finansach. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Zieleniewski J., Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa. 1974.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171415851

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.