PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 13 | 117--127
Tytuł artykułu

Analiza skupień jako narzędzie pozwalające ocenić atrakcyjność portali internetowych dla celów reklamowych

Warianty tytułu
The Cluster Analysis as a Tool Which Enables the Assessment of Internet Portals Atractiveness for Advertising Purposes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł pokazuje, w jaki sposób analiza skupień może być wykorzystywana przy optymalizowaniu strategii promocyjnych w Internecie. Wykorzystanie metody k-średnich oraz metoda Warda pozwalają z próby 34 znanych portali internetowych wydzielić te, które są do siebie podobne pod względem liczby odsłon i czasu odwiedzin. Wyniki tego badania połączone z analizą kosztów reklamy na poszczególnych portalach pozwolą w prosty sposób budować programy marketingowe, które będą zarówno skuteczne, jak i efektywne kosztowo.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper describes the possibility of using the cluster analysis while optimizing the advertisement strategies on-line. The usage of the k-means method, as well as Ward's method, enables to select out of the group of 34, portals which are similar in the number of visitors and the time of visits. The results of the research combined with the current advertisement costs analysis can be the basis for creating the marketing programs which could be successful and cost effective.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117--127
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Dziechciarz J. (red.), Ekonometria. Metody, przykłady, zadania, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  • Internet 2007, Magazyn Ekstra, dodatek do miesięcznika "Press" 2007, nr 9.
  • Ostasiewicz W. (red.), Statystyczne metody analizy danych, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  • Stanisz A., Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny, t. 3. Analizy wielowymiarowe, StatSoft, Kraków 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171415855

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.