PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 4 (47) | 165--166
Tytuł artykułu

Małgorzata Lisowska-Magdziarz Pasażer z tylnego siedzenia. Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W znanej i cenionej serii wydawniczej Popkultura i Media (ukazującej się pod redakcją naukową znakomitego polskiego medioznawcy prof. Wiesława Godzica) opublikowano obszerną książkę autorstwa Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz zatytułowaną Pasażer z tylnego siedzenia. Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym. Już sam tytuł jest bardzo dobry -intrygujący i znakomicie oddający zawartość publikacji. Autorka umiejętnie podjęła bardzo odważny ze względów społecznych i kluczowy problem polskiego społeczeństwa ostatnich lat - zwłaszcza komercyjnej popkultury dziecięcej, a książka - jak dotąd - nie ma w ogóle konkurencji w polskim piśmiennictwie naukowym. Można więc powiedzieć, że jest skazana na sukces. Ze względu na podjętą tematykę oraz sposób jej ujęcia książka na pewno będzie interesująca nie tylko dla badaczy: socjologów, medioznawców, specjalistów z zakresu komunikacji społecznej, pedagogiki i innych pokrewnych dyscyplin, ale również edukatorów, a przede wszystkim rodziców, którzy chcą kształtować siebie i - co niezwykle ważne - swoje dzieci - jako w pełni dojrzałych uczestników kultury konsumpcyjnej. Dla tych ostatnich jest to niezbędne, by wyrosnąć na świadomych konsumentów. Autorka pisze tutaj nawet odważnie o wychowaniu "nie-konsumenta" w sytuacji wszechstronnego nacisku prokonsumpcyjnego, choć oczywiście zaznacza, że realizowanie takiego modelu we współczesnym świecie jest nierealne. Nie można też oczywiście wyłączyć możliwości nieco sentymentalnej i melancholijnej strategii lektury książki w pokoleniu osób starszych, do których zalicza się już coraz bardziej piszący te słowa (rocznik 1965), dla których Załoga G czy Teleranek są już programami "kultowymi". Książka może być również z powodzeniem wykorzystywana w procesie dydaktycznym nie tylko, co oczywiste, na studiach wyższych - na takich kierunkach czy specjalnościach, jak dziennikarstwo i komunikacja społeczna, socjologia, PR i reklama, antropologia kultury, socjologia, pedagogika, kulturoznawstwo, ale również w edukacji w szkołach ponadgimnazjalnych, gdzie - według nowej podstawy programowej z zakresu nauczania języka polskiego - duży nacisk kładzie się m.in. na kształtowanie zachowań komunikacyjnych, umiejętność analizowania przekazu reklamowego i manipulacji. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
165--166
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Śląski
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171416083

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.