PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 52 Europejski transport i rynek usług transportowych | 99--110
Tytuł artykułu

Badania marketingowe jako podstawa planowania zrównoważonej mobilności w miastach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Research as a Basis for Urban Sustainable Mobility Planning
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W celu zapewnienia odpowiedniej jakości życia w miastach dąży się do zrównoważonej mobilności na ich obszarach. Instrumentem służącym do osiągnięcia tego celu jest zrównoważony plan mobilności miejskiej. W artykule podjęto próbę udowodnienia tezy, że podstawą planowania zrównoważonej mobilności powinny być badania marketingowe o określonym zakresie, przeprowadzone według metodologii zapewniającej uzyskanie najbardziej wiarygodnych informacji. W kolejnych częściach artykułu przedstawiono istotę i zasady planowania zrównoważonej mobilności w miastach, przesłanki wykorzystania i rolę badań marketingowych w planowaniu zrównoważonej mobilności oraz niezbędny zakres tych badań i odpowiednią ich metodologię. (abstrakt oryginalny)
EN
Sustainable mobility in cities is being aimed at in order to provide adequate life quality. The tool allowing to reach this goal is the sustainable urban mobility plan. The paper attempts to confirm a thesis that marketing research of a certain range, conducted according to a methodology which ensures obtaining possibly the most credible information should be the basis of planning sustainable mobility. The following parts of the paper present the substance and the rules of planning sustainable mobility in cities, premises of its usage as well as the role of marketing research in its planning including its necessary range and methodology.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Anderson R., Condry B., Findlay N., Brage-Ardao, Li R., Measuring and Vauling Convinience and Service Quality. A Review of Global Practices and Challenges from Mass Transit Operators and Railway Industries International Transport Forum, OECD 2013.
  • Burns A.C., Bush R.F., Basic Marketing Research. Using Microsoft Excel Data Analysis, Third Edition, Prentice Hall, New Jersey 2012.
  • Cieślikowski S.J., Ruch pieszy - ważna forma mobilności, [w:] Zintegrowany transport publiczny w obsłudze miast i regionów, PublicTrans 2013, Zbiór referatów z VIII Konferencji Naukowo-Technicznej, SITK Oddział Radom, Radom 2013.
  • European Standard for Public Passenger Transport Service Quality, European Committee for Standarization, 2002.
  • Guidelines. Developing and Implementing a Sustainable Urban Mobility Plan, Rupprecht Consult, Cologne 2011.
  • Hebel K., Zachowania transportowe mieszkańców w kształtowaniu transportu miejskiego, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2013.
  • Janecki R., Nowa kultura mobilności jako kierunek rozwoju transportu miejskiego i regionalnego w województwie śląskim, [w:] Współczesne uwarunkowania rozwoju transportu w regionie, red. M. Michałowska, Studia Ekonomiczne "Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach" 2013, nr 143.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, wyd. IV zm., Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.
  • Materiały Katedry Rynku Transportowego Uniwersytetu Gdańskiego i Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
  • Planning for a Liveable City. 1st European Conference on Sustainable Urban Mobility Plans, Sopot, 12-13 June 2014.
  • Polski rynek usług transportowych. Funkcjonowanie - przemiany - rozwój, red. D. Rucińska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
  • Rucińska D., Ruciński A., Wyszomirski O., Zarządzanie marketingowe na rynku usług transportowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2004.
  • The of State the Art. Sustainable Urban Mobility Plans is Europe, Rupprecht Consult and Edinburgh Napier University, Cologne 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171416991

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.