PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 14 | z. 4 Przedsiębiorczy menedżer przedsiębiorczej organizacji. Problemy współczesnej praktyki zarządzania | 231--246
Tytuł artykułu

Bank promocyjny

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Promotional Bank
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest wskazanie na miejsce koncepcji banku promocyjnego w strategii rozwoju opartego na rodzimej tradycji. Już w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku autor opracowania, w koncepcji narodowych stylów zarządzania, wskazywał na potrzebę tłumaczenia uniwersalnych zasad zarządzania na symbole i instrumenty zrozumiałe na gruncie naszej narodowej kultury [Solarz 1984]. Dziś pora na rozszerzenie tej koncepcji o argumentację o kulturowym wyposażeniu i kulturowym zakorzenieniu rodzimego potencjału rozwojowego. (fragment tekstu)
EN
There is very intensive search for missions of development banks in open economy. Main stream of economics argue that state activity in economy results with push effect. As results private investment were decrease. State should limited activity to promotion country mark and promotion friendly climate for DFI. State bank should increase market forces and build up development push up. Our task is placed Bank Gospodarstwa Krajowego (National Economy Bank) on map of concepts of activity of State in economy. For positioning BGK we used two dimensions. First, it is structure of ultimate beneficiates of budgetary spending. Second, fit up with the concept of patriotic or nationalistic economy. National Economy Bank is in the center of both continuum. This is optimal position. Too keep this position management must be creative and with operational excellence. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Boni M., Pięć lat na naprawę Polski, Gazeta Wyborcza 18 października 2012.
  • Clift B., C. Woll, The Revival of Economic Patriotism, w Capitalism & Capitalism in the Twenty-First Century, Oxford University Press, Oxford 2012.
  • Farnsworth K., Social Versus Corporate Welfare. Competing Needs and Interests within the Welfare State, Palgrave, New York 2012.
  • Kachniarz M., Efektywność usług publicznych- teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2012.
  • Koźmiński A.K., Doskonałość operacyjna, Rzeczypospolita 24/X/2012.
  • Landau Z., Bank Gospodarstwa Krajowego, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1998.
  • Morawski W., Jan Kanty Steczkowski. Pierwszy prezes Banku Gospodarstwa Krajowego, Warszawa 2006.
  • Pismo Zastępcy Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego znak DRB/DRB_I/7111/9/5/12 z dnia 7 maja 2012 r.
  • Seabrooke L., What do I Get? The Everyday Politics of Expectations and the Subprime Crisis, New Political Economy 15/2010.
  • Solarz J.K., Narodowe style zarządzania. Fakt czy mit, Ossolineum, Warszawa 1984.
  • Winkler A., Promotional banks as an instrument for improving the financial situation of small and medium-sized enterprises in the transition economies of Central and Eastern Europe. Sam observation based on the development of the German financial system, Wuerzburg economic papers 2/1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417325

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.