PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 11 | 26--37
Tytuł artykułu

Budowa nowoczesnego przedsiębiorstwa z wykorzystaniem modelu biznesowego Canvas

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Modern Design Company Using the Business Model Canvas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Modele biznesowe, jako sposób opisu działalności przedsiębiorstwa, na trwałe wpisały się w krajobraz biznesowy. Jedną z bardziej atrakcyjnych koncepcji w określaniu modeli biznesowych jest Business Model Canvas autorstwa Alexandra Osterwaldera. Model ten precyzyjnie opisuje, w jaki sposób organizacje tworzą i dostarczają wartość swoim klientom. Współczesne przedsiębiorstwa muszą adaptować swoje struktury i reorganizować procesy w sposób zapewniający im sukces na rynku. Celem artykułu jest pokazanie, jak ważny dla przedsiębiorstwa jest dobór odpowiedniego modelu biznesowego, który pozwoli na zbudowanie niezbędnej w dzisiejszych realiach rynkowych przewagi konkurencyjnej oraz pomoże w skutecznym zarządzaniu firmą. Przedstawiony w artykule Model Canvas jest narzędziem, przy wykorzystaniu którego możemy zbudować nowoczesne przedsiębiorstwo. (abstrakt oryginalny)
EN
Business models as a way to describe business activities permanently etched into the landscape business. One of the most attractive concept in defining the business model is the business model canvas by Alexander Osterwalder. This model accurately describes how organizations create and deliver value to their customers. Today's companies need to adapt their structures and processes to reorganize in a way that ensures the success of the market. The purpose of this article is to show how important the company is choosing the right business model that allows us to build the necessary in today's market realities of competitive advantage, and help in the effective management of the company. Model described in this paper canvas is a tool using which we can build a modern company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
26--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Afuah A., Business Models - A Strategic Management Approach, McGraw-Hill, Boston 2004.
  • 2. Afuah A., Tucci C.L., Internet Business Models and Strategies, McGraw-Hill Companies, New York 2001.
  • 3. Aguilar-Saven R.S., Business process modelling: review and framework, "International Journal of Production Economics" 2004, Vol. 90.
  • 4. Brzóska J., Innowacyjny model biznesowy - podejście praktyczne, dostęp: http://dlafirmy.info.pl
  • 5. Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., Modele biznesu polskich przedsiębiorców, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2008.
  • 6. Gordijn J., Akkermans H., Designing and Evaluating E-Business Models, "IEEE Intelligent Systems", Volume 16, Issue 4, July 2001.
  • 7. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Poltext, Warszawa 2010.
  • 8. Hartman A., Sifonis J., Kador J., E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, K.E. Liber, Warszawa 2001.
  • 9. Kołodziej R., Business Model Canvas czy Lean Canvas?, dostęp: http://cocreation.bblog.pl/ wpis,business;model;canvas;czy;lean;canvas,67100.html
  • 10. Kozielski R., Biznes nowych możliwości, Wolters Kluwer, Kraków 2012.
  • 11. Koźmiński A.K., Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • 12. Linder J., Cantrell S., Carved in Water - Changing Business Models Fluidly, Accenture Institute for Strategic Change, 2000.
  • 13. Magretta J., Why Business Models Matter?, "Harvard Business Review", Maj 2002.
  • 14. Obłój K., Tworzywo skutecznej strategii, PWE, Warszawa 2002.
  • 15. Osterwalder A., The Business Model Ontology - A Proposition In A Design Science Approach, 2004.
  • 16. Osterwalder A., Pigneur Y., Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, New Jersey 2010.
  • 17. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, One Press, Gliwice 2012.
  • 18. Slywotzky A.J., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku. Strategiczne modele działalności, PWE, Warszawa 2000.
  • 19. The Business Model Canvas, 05 July 2008, dostęp: nonlinearthinking.typepad.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417385

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.