PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 14 | z. 4 Przedsiębiorczy menedżer przedsiębiorczej organizacji. Problemy współczesnej praktyki zarządzania | 347--358
Tytuł artykułu

Employer branding jako nowoczesne narzędzie zarządzania - wyniki badań własnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Employer branding as a modern management tool - research results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie czy w oczach pracowników pracodawcy dbają o to by ich pracownicy stanowili będą swoistą grupę ambasadorów firmy, którzy chętnie polecają pracodawcę innym i pozytywnie wypowiadają się o organizacji. W pierwszej części artykuł omawia teoretyczne zagadnienia związane z kształtowaniem wizerunku pracodawcy z wyboru w kolejnej części omawia wyniki badań prowadzonych w województwie łódzkim. (fragment tekstu)
EN
A growing group of researchers and practitioners in human resource management field confirms the relationship between employer brand and attraction and retention of the brightest and most valuable employees. For many of them, employer branding is an extremely valuable tool in modern management. This article aims to answer the question of whether according to employees their employers ensure that their workers are a group of ambassadors who are happy to recommend the employer to others and speak positively about the organization. In the first part of the article the author discusses the theoretical issues related to the evolution of the image of the "employer of choice", in the next section discusses the results of his own research conducted in the region. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Cheese, P., Thomas, R.J., & Craig, E. (2007). The talent powered organization: Strategies for globalization, talent management and high performance. London: Kogan Page Limited.
  • Crous, S. (2007). Talent makes the rules now. Corporate Research Foundation, 33.
  • Glen, C. (2007). Fostering talent opportunity: Getting past first-base. Strategic Direction, 23(10).
  • Irzykowski R., Ludzie w procesach kształtowania jakości, "Problemy Jakości" 2000, nr 7.
  • Juchimiuk A., Umiejętnie sprzedaj pracę! Marketing w Praktyce 2008, nr 4.
  • Witkowski T. (red.), Dobór personelu, Biblioteka Moderatora, Tomaszów 2007.
  • Minchington, B. (2010). The employer brand manager's handbook: Torrensville: Collective Learning.
  • Pilarczyk B., Mruk. H. (red.), Kompendium wiedzy o marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007.
  • Sułkowski Ł., Procesy kulturowe w organziacjach, TNOiK 2002.
  • Tüzüner, V.L., & Yüksel, C.A. (2009). Segmenting potential employees according to firm's employer attractiveness dimensions in the employer branding concept. Journal of Academic Research in Economics, 1.
  • Wojtaszczyk K., Employer branding po polsku na przykładzie uczelni wyższych czyli jak wykreować wizerunek pracodawcy, który nie dba o swoich pracowników, e-mentor 2008, nr 3 (25).
  • Wojtaszczyk K., Od marki do marki pracodawcy z wyboru, e-mentor 2009, nr 1, Tryb dostępu: http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=28&id=610 [19.05.2009].
  • Stan kapitału ludzkiego w Polsce, Raport Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417581

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.