PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 14 | z. 4 Przedsiębiorczy menedżer przedsiębiorczej organizacji. Problemy współczesnej praktyki zarządzania | 359--371
Tytuł artykułu

Wpływ ekonomicznego aspektu CSR na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw działających na terenie województwa śląskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of the Economic Aspects of CSR on the Competitive Advantage of Enterprises Operating in the Area of Silesian Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa działające w konkurencyjnym a zarazem zmiennym otoczeniu zmuszone są do poszukiwania niepowtarzalnej ścieżki rozwoju, poprzez opracowanie skutecznych strategii działania. W obliczu wyzwań globalnych o różnorodnym charakterze wydaje się, iż samo opracowanie, a następnie wdrożenie strategii jest niewystarczające Równie ważne jest poszukiwanie i wykorzystywanie tzw. okazji, czy podejmowanie trafnych decyzji strategicznych z uwzględnieniem norm i zasad etycznych, w szczególności idei (koncepcji, filozofii, strategii) społecznej odpowiedzialności - CSR. Wynika to z faktu, iż coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega potrzebę etycznego działania na rynku. (fragment tekstu)
EN
The issue of management in its essence, refers to giving an enterprise activity a specific meaning. Nowadays, one of the important areas of enterprise management are the activities in the field of the concept of CSR. There are three domains of an enterprise activity in the field of interest of CSR and they refer to: the economic, ecological and social aspect. Corporate social responsibility has become the subject of many scientific studies as well as increased activity of the companies in its field. Companies increasingly recognize the fact that the inclusion of the business management concept of social responsibility is an important factor determining the future of the organization in the market. Therefore, the aim of the paper was to conduct researches assessing the economic aspect of the management strategies in the competitive advantage of enterprises.
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Chudy (Olejniczak) K. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem, [w] S. Salamon (red.) Strategie zarządzania produkcją i jakością w przedsiębiorstwach przemysłowych, WPCz, Częstochowa.
  • Stanton W.J., Etzel M.J., Walker B.J. (1994), Fundamentals of Marketing. Wydawnictwo McGrawHill. New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417587

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.