PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 3, CD 1 | 1963--1972
Tytuł artykułu

Wpływ parametrów sterowania na przebieg procesu hamowania odzyskowego pojazdu elektrycznego

Warianty tytułu
The effect ofcontrol parameterson the process ofelectric vehicle regenerative braking
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule został położony nacisk na energetyczne i środowiskowe aspekty hamowania odzyskowego użytkowych pojazdów z napędem elektrycznym. Systemy sterowania współczesnych pojazdów elektrycznychumożliwiają kształtowanie charakterystyk przebiegu procesu hamowania zorientowanych na efektywność energetyczną przy zachowaniu takich cech ruchu jak stabilność pojazdu i komfort kierowcy i pasażerów. Przedstawione zostałyzależności zapewniające odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy osie pojazdu. Kolejny paragraf artykułu przedstawia rolę współczynników sprawności poszczególnych składników łańcucha przemiany energii i warunki odczuwalnego komfortu kierowcy. Całkowita sprawność systemu napędu pojazdu elektrycznego z uwagi na stosunkowo długi łańcuch przemiany energii w znaczący sposób obniża efekty energetyczne odzysku energii hamowania.Przeprowadzone obliczenia pokazują wpływ sprawności na poszczególnych etapach konwersji na wielkość energii przekazanej do wtórnego źródła energii(abstrakt oryginalny)
EN
Abstract Modern electric vehicles are characterized by the possibility of recovery of a significant part of the kinetic energy in the process of regenerative braking. The article presents the results of measurements carried out on a utility vehicle with electric drive. Tests were carried out to determine the effect of one of the settings for the obtained operating parameters of the vehicle by leaving the factory settings for the other drive control variables. The measurement results indicate the possibility of such a course of obtaining such braking, which ensures high efficiency energy recovery while maintaining the expected level of comfort and stability of the vehicle. During the trial the following control variables were operated: armature voltage pulse duty cycle, supply voltage rise time, field current time increment during braking, the maximum value of the field current during braking. On the basis of the measurement results obtained operating parameters of the vehicle were analyzed.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1963--1972
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Krakowska
autor
  • Politechnika Krakowska
Bibliografia
  • Eshani M., Gao Y., Gay S., E., Emadi A., Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles/ Fundamentals, Theory, and Design.CRC Press, 2005.
  • http://www.altestore.com/store/Deep-Cycle-Batteries/Batteries-Flooded-Lead-Acid/Trojan-T-145-6V-260AH-20HR-Flooded-Lead-Acid-Battery/p1772/
  • Guo J., Wang J., Cao B.,Regenerative Braking Strategy for Electric Vehicles, IEEE Conference Publications, 978-1-4244-3504-3/09, 2009 IEEE, pp. 864-868.
  • Juda Z.,Simulation of Energy Conversion in Advanced Automotive Vehicles. SAE Paper 2001-01-3341, ATTCE Congress Barcelona 2001.
  • Kmak M., Badania symulacyjne i eksperymentalne pojazdu elektrycznego z funkcją odzysku energii hamowania, Praca dyplomowa magisterska, Politechnika Krakowska im. T. Kościuszki, Kraków 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171417929

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.