PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 2 | 26--35
Tytuł artykułu

Logistyka mediów

Autorzy
Warianty tytułu
The Logistics in the Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach w sektorze mediów daje się zauważyć istotne przeobrażenia restrukturyzacyjne. Proces ten wykroczył daleko poza tradycyjne ekonomiczno-organizacyjne ramy, powodując gruntowną ich metamorfozę. Z rynku znikają tradycyjne papierowe media, co determinuje zasadnicze przeobrażenia pozostałych wydawnictw. Jednocześnie Internet stworzył nowe kanały dystrybucji informacji i tym samym doprowadził do powstania mediów społecznościowych. Warsztat dziennikarza zmienił się diametralnie. Współczesne procesy zachodzące w tym sektorze wymagają nowych narzędzi badawczych. Wiąże się z tym również zapotrzebowanie na kadry o unikalnych kwalifikacjach.(abstrakt oryginalny)
EN
In recent years, significant restructuring could be observed in the media sector. This process has extended far beyond the traditional economic and organisational framework, causing its comprehensive metamorphosis. Traditional paper media are disappearing from the market, which determines the fundamental transformation of other forms of publication. At the same time, the Internet has created new distribution channels of information and thus has led to the emergence of social media. The tools that journalists use have radically changed Contemporary processes in this sector require new research tools This creates the need for staff with unique skills.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
26--35
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • 1. Amabile T. (1988): A model of creativity and innovation in organization. Research in Organizational Behavior. Barry M. Staw (ed.) and L.L Cummings. J.A.I. Press, Greenwich, nr 10.
  • 2. Cetera W. (2015) TV licence fee or the mission - a step towards economic, [w:] Economics and Organization of Enterprise, nr 11.
  • 3. Crawford C.M. (1980) Defining the Charter for Product Innovation. Sloan Management Review, nr22(1)
  • 4. Da Costa E: Rethinking the Internet of Things: A Scalable Approach to Connecting Everything. Berkeley, 2013.
  • 5. Dougherty D., Bowman E. (1995) The effects of organizational downsizing of product innovation. Management Review, California, nr 37(4).
  • 6. Kuczma P., Gogołek W. (2010) Informacyjny potencjał sieci - na przykładzie wyborów prezydenckich. Studia Medioznawcze, nr 4(43).
  • 7. Jabłonowski M., Jakubowski W. (2014) Status Teoretyczny nauk o mediach - kilka uwag do dyskusji. Studia Medioznawcze, 4(59).
  • 8. Johannessen J., Dolva J. (1994) Competence and Innovation: Identifying Critical Innovation Factors Entrepreneurship, Innovation and Change, nr 3(3).
  • 9. Kanter R.M. (1988) When a thousand flowers bloom: structural, collective, and social conditions for innovation in organization. Research in Organization Behavior, nr 10.
  • 10. Kowalski T. (2014): Ekonomiczne badania nad mediami jako element nauki o mediach. Studia Medioznawcze, nr 2 (57)
  • 11. Kowalski T. Między twórczością a biznesem. Wprowadzenie do zarządzania w mediach i rozrywce. Warszawa, 2014
  • 12. Nierenberg B. Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe. Kraków, 2011
  • 13. Penc J. Innowacje i zmiany w firmie - transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1999
  • 14. Picard R.G. The economics and financing of media companies. Fordham University Press, New York, 2002
  • 15. Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. 2006, Wydanie III, OECD Komisja Europejska, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Departament Strategii i Rozwoju Nauki, Warszawa
  • 16. Rogers E.M. The Diffusion of Innovations. Free Press, Nowy Jork, 1983
  • 17. Scott S., Bruce R. (1994) Determinants of innovative behavior: a path model of individual innovation in the workplace. Academy of Management Journal, nr 37(3)
  • 18. Snider T. (2013) Augmented Reality 180 Success Secrets 180 MostAsked Questions On Augmented Reality What You Need To Know.
  • 19. Wiertz B.W. Media and Internet Management. Gabler Verlag Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, 2011
  • 20. Wpływ e-podręczników na rozwój psychosomatyczny uczniów. Ekspertyza Ośrodka Rozwoju Edukacji, Warszawa, sierpień, www.ore.edu. pl/stronaore/index. php?option=com_phocadownload&view=category&down-load=1952:wpyw-e-podrcznikw-na-rozwj-psychosomatyczny-uczniw&id=158:e-podrczniki-mate-riay-do-pobrania<emid=1776/, dostęp 25.01.2016.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171418183

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.