PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | 4 | nr 4 | 1--8
Tytuł artykułu

Opakowanie jako instrument promocji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Verpackung als ein Instrument der Promotion
Packaging as an Instrument of the Promotion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poświęcony jest roli opakowania produktu w jego promocji i sprzedaży. Autor przytacza definicje i funkcje opakowań oraz miejsce opakowania w kompozycji marketingu-mix. Następnie scharakteryzuje czynniki determinujące wybór opakowań przez klientów. Należą do nich przede wszystkim materiał, wielkość, kształt i kolor. W dalszej części artykułu opisano dwie ważne funkcje pełnione przez opakowania: promocyjną, która polega na zachęcaniu konsumentów do dokonania zakupu i sprzedażową, której istotą jest usprawnianie ekspozycji i sprzedaży towarów w sklepie. Kompleksowe wypełnianie przez opakowanie produktu analizowanych funkcji stanowi podstawę rynkowego sukcesu przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
This article concerns the meaning of packaging of the product in its promotion and sale. The author of this article quotes definitions and functions of wrappings as well as the place of packaging in the composition of marketing-mix. Then he characterizes the factors determining the choice of packaging by customers - first of all, the fabric, the size, the shape and the colour. Next he describes two important functions served by packaging: the promotional function which consists in encouraging to the purchase by customers and the sales function which is connected with the improving of the exposition and the sale of goods in the shop. The full performing of these analysed functions by packaging of the product is the basis of market success of the enterprise. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
1--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Altkorn J., 1995, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, s. 173.
  • Czerniawski B., Michniewicz J. (red.), 1998, Opakowania Ŝywności, Agro Food Technology, Czeladź, s. 27.
  • Daszkiewicz A., Dobiegała-Korona B., 1998, Opakowanie - instrument marketingu, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa, s. 56.
  • Hales C., 1999, Opakowanie jako instrument marketingu, Warszawa, s. 24 oraz 98.
  • Hales C., 2006, Rola koloru i kształtu w strategii opakowaniowej, Opakowanie nr 2, s. 11-12.
  • Jasiczak J., Korzeniowski A., 1997, Funkcje opakowań, Materiały konferencyjne "Marketing a opakowania", Poznańska Drukarnia Naukowa, Poznań, s. 5 i dalsze.
  • Jeran A., 2005, Funkcja promocyjna opakowania. "Marketing i Rynek", nr 4.
  • Juśkiewicz M., Panfil-Kuncewicz H., 1999, Materiały opakowaniowe i opakowania stosowane w przemyśle spożywczym, Wydawnictwo ART. Olsztyn, s. 9.
  • Korzeniowski A., Skrzypek M., Szyszka G., 2001, Opakowania w systemach logistycznych, Wyd. Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań, s. 38.
  • Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., 2003, Współczesne opakowania, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków, s.9.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H., 2005, Marketing, AE Poznań, s. 10.
  • Mruk H., 2006, Zachowanie nabywców a opakowania, Opakowanie nr 2/2006, s. 19.
  • Wójcik R., Wyród-Wróbel J., 2002, Opakowania produktów, Wydawnictwo AT-H, Bielsko Biała, s. 27
  • http://www.światdruku.com.pl
  • http://www.opakowania.com.pl.
  • http://www.opakowanie.net
  • http://www.czasopismilogistyka.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171418498

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.