PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1 | 7--14
Tytuł artykułu

Rewitalizacja przestrzeni akademickiej

Autorzy
Warianty tytułu
Revitalization of Academic Space
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zdaniem autora publikacji, za rewitalizacją przestrzeni akademickiej przemawiają następujące argumenty. 1. Przestrzeń akademicka jest przestrzenią publiczną. 2. Przestrzeń akademicka to także przestrzeń swobody intelektualnej, której ramy buduje przestrzeń fizyczna wymyślona przez architekta. Fizyczność (stan techniczny budynków i budowli określającej tę przestrzeń) wpływa na zakres swobody intelektualnej, wzmacnia ją lub ogranicza. 3. Współczesna przestrzeń akademicka łączy wspólnotę akademicką z lokalnym społeczeństwem. W artykule autor stara się je przedstawić szczegółowo, odwołując się często do przykładu zabytkowego kampusu uczelni, w której pracuje. (abstrakt oryginalny)
EN
The author claims that the following arguments support the revitalization of academic space: 1. Academic space is public space. 2. Academic space is also the space of intellectual freedom whose frames are built by physical space conceived by the architect. The physical aspects (technical condition of the buildings and structures that determine the space) influence the scope of that intellectual freedom, and either strengthen or restrict that freedom. 3. Present-day academic space integrates the academic community with the local community. In this paper, the author tries to present those aspects in detail, often making references to the example of the historical campus of his school. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--14
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171418930

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.