PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 3, CD 1 | 3685--3691
Tytuł artykułu

Porty rosyjskie Zatoki Fińskiej

Warianty tytułu
Russian seaports in the Gulf of Finland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zgodnie z rosyjską strategią morską Morze Bałtyckie jest najważniejszym szlakiem wymiany handlowej z państwami europejskimi. Plany modernizacji i rozbudowy portów rosyjskich, przede wszystkim położonych w Zatoce Fińskiej, oraz wzrost możliwości przeładunkowych portów pozwolą na zmniejszenie uzależnienia Federacji Rosyjskiej od przewozów tranzytowych. Programy rozwoju zakładają, że 95% całkowitego eksportu i importu towarów powinny obsłużyć rodzime porty. Przeładunki głównych portów rosyjskich w Zatoce Fińskiej stanowią ponad 85% całkowitych obrotów rosyjskich portów bałtyckich. Porty w Primorsku (port bałtycki o największych przeładunkach) i Ust-Łudze (największy port masowy dla ładunków suchych) odnotowały w ostatniej dekadzie (2002-2012) największy wzrost obrotów. St. Petersburg jest największym portem kontenerowym w regionie Morza Bałtyckiego. Programy inwestycyjne zwiększające konkurencyjność omawianych portów zakładają budowę nowych terminali kontenerowych i specjalistycznych kompleksów przeładunkowych. (abstrakt oryginalny)
EN
According to Russian marine strategy the Baltic Sea is the most important exchange route od commodities to European states. The modernization and rebuilding plans for Russian seaports, especially in the Gulf of Finland, and an increase in transshipment capabilities of the ports allow the Russian Federation to reduce the dependence on transit traffic. The development programs assume that 95% of all export and import cargoes should be serviced by own seaports. The main Russian ports in the Gulf of Finland are responsible for handling more than 85% of the total cargo turnover of Russian ports on the Baltic Sea. Ports of Primorsk (the largest Baltic port by cargo volumes) and Ust-Luga (the largest dry bulk port) experienced the fastest growth in the last decade (2002-2012). St. Petersburg is the largest container port in the Baltic Sea region. The investment programs improving their competitiveness assume building of new container terminals and specialist transshipment complexes. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
3685--3691
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Bąbczyńska-Jelonek Z., Morska Rosja. Namiary na Morze i Handel 2012, nr 825, s.12-13.
  • Biuletyn Informacyjny Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP w Sankt Petersburgu. 2013, nr 1-2.
  • Competitive position of the Baltic States Ports. KPMG Baltics SIA, Riga 2013.
  • Grzybowski M., Zmiany strukturalne w portach regionu Morza Bałtyckiego w latach 2000-2010. Studia przypadków. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej 2011, z. 80, s. 5-20.
  • Kämärä A., Russian port and railway sectors. Development in 2008-2009. Centre for Maritime Studies, University of Turku, Turku 2010.
  • Mickiewicz P., Morze Bałtyckie w rosyjskiej polityce zagranicznej i strategii morskiej. Rocznik Integracji Europejskiej 2013, nr 7, s. 147-161.
  • Palmowski T., Bałtyckie porty Rosji i perspektywy ich rozwoju. [w:] J. Kitowski (red.), Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG, Tom V, Komisja Geografii Komunikacji PTG w Warszawie, Wydz. Ekonomiczny Filii UMCS w Rzeszowie, Warszawa-Rzeszów 1999 , s. 285-295.
  • Stala-Szlugaj K., Uwarunkowania logistyczne eksportu rosyjskiego węgla z portów płn.-zach. Europy. Przegląd Górniczy 2011, nr 7-8, s. 329-334.
  • Wardin K., Transport rosyjskiej ropy naftowej i gazu na Morzu Bałtyckim (wybrane problemy). Rocznik Bezpieczeństwa Międzynarodowego 2006, s. 176-187.
  • http://forsal.pl 19.02.2015
  • http://logistyka.wnp.pl/ 23.02.2015
  • http://www.baltictransportmaps.com/ 16.03.2015
  • http://www.forum-ekonomiczne.pl/ 23.01.2015
  • http://www.pasp.ru 14.03.2015 http://www.portgdansk.pl/pl 10.03.2015 . http://www.ust-luga.ru 14.03.2015 https://moskwa.trade.gov.pl 10.03
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171419844

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.